مقالات کاربردی در حوزه قارچ

پرفروش ترین , محبوبترین قارچ های خوراکی سال

امسال کدام قارچها طرفداران بیشتری در جهان داشتند؟

قارچ های مختلفی در جهان وجود دارند که به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و در بین کشورها و اقوام مختلف طرفداران خاص خود را دارند. اما محبوبترین قارچ های سال که در آشپزخانه بیشتر استفاده می‌شود و برای خوراکیهای مختلف و طعم دادن محبوبتر هستند، را باید قارچ زیر دانست. اگر نیم نگاهی به صادرات قارچ دارید، دانستن قارچهای خوراکی محبوب در جهان برای شما بسیار ضروری است.

قارچ دکمه ای سفید

قارچ دکمه‌ای سفید که معمولاً به عنوان قارچ دکمه‌ای شناخته می‌شود، رایج‌ترین نوع قارچ است و در هر فروشگاه مواد غذایی یافت می‌شود. قارچ های دکمه ای سفید معمولا طعم بسیار ملایم و بافت سفت دارند و برای پخت، کباب کردن، برشته کردن، چاشنی و … مناسب هستند.

این قارچ های خوراکی در همه نقاط کره زمین طرفدار دارند و اکثر مردم از آنها چه به صورت تازه، یا کنسرو و یا خشک شده استفاده میکنند. بیشترین حجم خرید و فروش قارچ نیز به آنها اختصاص دارد.

قارچ سفید دکمه ای
قارچ سفید دکمه ای رایج‌ترین نوع قارچ

قارچ کرمینی

قارچ کرمینی شبیه به دکمه ای سفید است، اما طعم غنی‌تر و بافت سفت‌تری دارد. به علاوه نسبت به سایر همتایان محبوب خود کوچکتر است. Creminis را می توان دقیقاً مانند دکمه های سفید در هر دستور پختی استفاده کرد.
این قارچها هم جزو محبوب ترین قارچ های جهان محسوب می‌شوند و به دلیل نزدیکی طعم آن با قارچ دکمه ای بسیار پرفروش و پرطرفدارند.

قارچ کرمینی
قارچ کرمینی از پرفروش ترین قارچ‌های جهان

قارچ پورتوبلو

پورتوبلو غول های خانواده قارچ ها هستند که به طور متوسط ​​4-6 اینچ قطر دارند. از آنها برای تهیه دلمه قارچ و پر کردن با چاشنی های متنوع و خوشمزه و حتی برشته کردن استفاده میشود. قارچ پورتوبلو را می‌توان به راحتی مرینیت و کبابی کرد یا در ماهیتابه سرخ  نمود و آن را دودی کرد. به دلیل اندازه بزرگ آن و قابلیت تنوع غذاهای پخته شده با این قارچ، بسیاری از رستورانهای معروف جهان حتما از این قارچ استفاده میکنند. به همین دلیل این قارچ هم جزو محبوبترین قارچ های سال جاری به شمار میرود.

قارچ پورتوبلو
قارچ پورتوبلو غول خانواده‌ی قارچ‌ها

قارچ صدفی

بسیاری از انواع قارچ صدفی وجود دارد، که تقریبا همه آنها طعم بسیار خوبی دارند. قارچ صدفی حاوی طعم لطیف غذاهای دریایی است، بنابراین زمانی که با چیزهایی مثل گوشت گاو دلچسب یا سوسیس تند همراه شود مزه بسیار خوبی دارد. ترکیب قارچ صدفی با نخود فرنگی هم ترکیب جالبی از طعم ها را ایجاد می کند و با کمی سس و خامه بسیار دلپذیر است.

این قارچ هم توانسته در دنیا طرفداران زیادی را جلب کند و به خاطر طعم خاص آن برای وگانها و گیاهخواران علاقه مند به غذاهای دریایی غذای بسیار مطلوبی محسوب میشود.

قارچ صدفی
قارچ صدفی قارچ محبوب وگان‌ها و گیاهخواران

قارچهای شیتاکه

قارچهای شیتاکه یکی از پرطرفدارترین انواع قارچ هستند و طعمی غنی و چوبی دارند. شیتاکه برای افزودن به غذاهای الهام گرفته از آسیایی یا هر دستور غذایی که نیاز به طعم خوش شرقی دارد، عالی است.

به علاوه هر روز اثرات آن در درمان بیماریهای مختلف بیشتر شناخته می‌شود و به عنوان یک خوراکی دارویی کاربردهای متعددی در صنعت غذا و دارو پیدا کرده است. به همین دلیل قارچ شیتاکه نیز جزو محبوبترین قارچ های خوراکی سال 2022 است.

قارچ شیتاکه
قارچ شیتاکه، قارچ خوارکی و دارویی

قارچ کاه

اگر به دنبال یک قارچ فندقی شکل ریز هستید، قارچ کاه بهترین گزینه برای شماست. قارچ های کاه طعم بسیار ملایم و خاکی و بافت نرمی دارند که آن ها را برای استفاده در سوپ ها، خورش ها، سس ها و اسپری ها عالی می کند.

به علاوه به خاطر شکل خاص آنها یک خوراکی مطبوع و پرکاربرد برای گیاهخواران محسوب میشود. این قارچ روز به روز طرفداران بیشتری پیدا میکند و بازار فروش رو به رشدی در جهان دارد.

قارچ کاه
قارچ کاه، قارچ فندقی شکل دوست‌داشتنی

قارچ انوکی

قارچ های انوکی با ساقه های بلند و ظریف و کلاهک های گرد کوچکشان شبیه بشقاب پرنده های کوچک هستند و عضو ثابت آشپزی ژاپنی محسوب میشود. طعم کمی شیرین و آجیلی آن باعث می‌شود در سالاد، رویه پیتزا یا هر غذایی که نیاز به کمی شیرینی دارد، عالی باشد.

خواص دارویی فوق العاده زیاد آن امروزه باعث توجه زیاد به انوکی شده و آن را جزو قارچهای پر خرید و فروش قرار داده است.

قارچ انوکی
قارچ انوکی پای ثابت غذاهای ژاپنی

قارچ مورل

قارچهای مورل نوعی قارچ وحشی هستند که به طور فزاینده ای در دنیای آشپزی محبوب می شود. آنها طعمی تند و آجیلی با ته رنگ خاکی و بافت کمی جویدنی دارند. مورل ها را می توان در هر دستور پختی که نیاز به قارچ دارد استفاده کرد، اما وقتی در غذاهایی با سس خامه ای یا به عنوان رویه ماکارونی یا پیتزا استفاده می شود، واقعا می درخشد.

نکته جالب در مورد قارچ این است که می توان از آنها به روش های مختلف استفاده کرد. آنها نه تنها طعم و مواد غذایی را به غذاها اضافه می کنند، بلکه کالری کمی دارند و مواد مغذی بالایی نیز دارند. گنجاندن قارچ در رژیم غذایی یک راه ساده برای بهبود سلامتی و افزودن مقداری تنوع به وعده های غذایی است. به همین دلیل جزو محبوبترین قارچ های خوراکی مخصوصا برای وگان ها به شمار میروند.

قارچ مورل
قارچ مورل، قارچ وحشی، تند و کم کالری

برای تهیه این قارچها و یا آشنایی با پرورش آنها به فروشگاه مراجعه نمایید، و یا در تالار گفتگو درباره بازار آنها به بحث و چالش با دوستان خود بپردازید.

با دانشنامه هاگ و مقالات کاربردی در حوزه قارچ همراه باشید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا