اطلاعیه‌های صنعت قارچ

اطلاعیه های شرکت سرمایه گذاری همیاران چترسفید

فعالیت و مکاتبات صندوق همیاران چتر سفید با رسالت تنظیم بازار

صندوق همیاران چتر سفید صندوق سرمایه گذاری است که تمامی تولید کنندگان در صنعت قارچ می توانند در آن سهیم باشند.

 خرید تضمینی قارچ توسط صندوق همیاران چتر سفید

خريد تضمينی محصول قارچ از مزرعه داران قارچ دکمه‌ای کشور آغاز شد. این کار با هدف حمایت از مزرعه داران و کنترل بازار قارچ  توسط صندوق چتر سفید شکل گرفت.
انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در راستای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از افت بیشتر بهای فروش قارچ دکمه‌ای، با انتشار اطلاعیه ای، اقدام به خريد تضمينی محصول قارچ مازاد بر تقاضای بازار نموده است که به شرح زیر میباشد.

متن اطلاعیه خرید تضمینی محصول قارچ :

با سلام و وقت‌ بخير خدمت اعضای محترم انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراكی

احتراما با توجه به افت محسوس قیمت قارچ در داد و ستدهای دو روز اخير، در پايانه قارچ ملقب به بورس قارچ مهرآباد (لشگری) و همچنين در راستای صيانت از پرورش دهندگان محترم و پيشگيری از هرگونه زيان احتمالی، جهت استحضار شركت تعاونی بستر رويش سفيد (هيئت امناء سابق) با رسالت فرهنگسازی جهت افزايش سرانه مصرف قارچ در کشور و تنظيم بازار، از روز سه‌ شنبه مورخ 1402/10/05 با تمام توان اقدام به خريد بار مازاد در راستای تثبيت مجدد نرخ‌ فروش، به منظور حمايت از توليد كنندگان قارچ کشور مینمايد.

منبع: روابط عمومی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراكی


 

 جمع آوری بار مازاد توسط صندوق همیاران چتر سفیدسال 1400

عرض سلام و وقت به خیر خدمت همکاران گرامی
احتراماً پیرو مکاتبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ در خصوص نحوه جمع آوری بار مازاد در ماه مبارک رمضان
به گزارش هاگ در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ به میزان ۳۵ تن بار وارد مرکز فروش قارچ مهرآباد گردید که با توجه به اعلان قبلی مبنی بر خرید محصول مازاد با درجه کیفیت ممتاز جهت استحضار از این تناژ به میزان ۹۵۰ کیلوگرم به‌عنوان بار مازاد و دارای شرایط لازم جهت احراز کیفیت ممتازی بود که توسط شرکت همیاران چتر سفید باقیمت مصوب ۲۲ هزار تومان به‌صورت نقدی خریداری گردید.
(روابط عمومی انجمن صنفی پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی ایران)

 جمع آوری بار مازاد توسط صندوق همیاران چتر سفیدسال1399

مکاتبه صندوق تنظیم بازار (همیاران چترسفید) تولیدکنندگان قارچ درخصوص نحوه خرید بار مازاد بر تقاضا در ایام پیش‌رو

اطلاعیه‌ی مکاتبه صندوق تنظیم بازار (چترسفید)

در راستای چگونگی جمع آوری محصول مازاد بر تقاضا در ایام عید

با اطلاعیه ی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران در رابطه با چگونگی جمع آوری محصول مازاد بر تقاضا در ایام عید با ما همراه باشید.

باسمه تعالی

پرورش دهندگان محترم قارچ خوراکی

با سلام و تحیات

ضمن عرض تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و سالی سرشار از موفقیت و کسب رزق و روزی حلال احتراما پیرو مکاتبه شماره 179/ص/99 مورخ 1399/12/05 جهت استحضار خرید تضمینی محصول مازاد بر تقاضا از روز دوشنبه مورخ 1400/01/02 توسط شرکت همیاران چتر سفید مجددا در محل بورس مهرآباد آغاز می گردد…

اطلاعیه ی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی
1399/12/29

 


اطلاعیه صندوق سرمایه گذاری همیاران چتر سفید

اطلاعیه صندوق سرمایه گذاری همیاران چتر سفید، مدیر عامل محترم شرکت صندوق سرمایه گذاری همیاران چتر سفید ، مجری طرح خرید تضمینی قارچ از پرورش دهندگان سخت کوش قارچ کشور طی نامه رسمی خود به شماره ۱۰۰۵/چ/۹۹ با قید فوریت درخواست نموده اند تا نسبت به ارسال و اعلام تناژ کمپوست خریداری شده خود از واحدهای تولید کننده کمپوست طرف قرارداد با صندوق سرمایه گذاری همیاران چتر سفید، همکاری لازم را مبذول نمایند. مشروح کامل نامه صادره به قرار ذیل است.

صندوق همیاران چتر سفید

صندوق همیاران چتر سفید

 


مکاتبات صندوق سرمایه گذاری همیاران چتر سفید بابت واریز حق السهم

مكاتبه صندوق همياران چترسفيد با پرورش‌دهندگان قارچ خوراكي بابت پيگيري واریز حق‌السهم وجه پرداختي خود، برای خريد كمپوست به حساب صندوق توسط تولیدکنندگان بستر رویش طرف قراداد خود، جهت اعمال در ميزان سهام قانوني صندوق

 

اطلاعیه صندوق همیاران چترسفید
اطلاعیه صندوق همیاران چترسفید

تاسیس صندوق سرمایه گذاری همیاران چتر سفید

تاسیس صندوق حمایت از تولیدکنندگان قارچ خوراکی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: صندوق حمایت از تولیدکنندگان قارچ خوراکی با هدف ایجاد محیطی امن برای خرید و فروش قارچ خوراکی و دیگر محصولات آن ایجاد شده است.

پروانه غلامی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار رسانه تخصصی هاگ در پاسخ به سؤال درباره وظایف و کارکرد صندوق حمایت از تولیدکنندگان گفت: پیرو تصمیم مجمع عمومی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی قرار بر این شد تا صندوقی جهت حمایت از بخش تولید قارچ خوراکی کشور ایجاد شود.

در این راستا تلاش شد تا مصوبه این مجمع را در قالب یک تعاونی ایجاد کنیم که البته علی رغم تلاش‌های فراوان پروانه‌ای برای این کار صادر نشد و در نهایت تصمیم‌ها بر این شد که این شرکت در قالب یک شرکت سهامی خاص برای سرمایه گذاری ثبت شود.

شرایط عضویت در صندوق حمایت از تولیدکنندگان قارچ خوراکی

او افزود: تمامی تولیدکنندگانی که از قارچ استفاده می‌کنند، می‌توانند در این سهام شرکت سهیم شوند و از آن بهره ببرند.

غلامی درباره هدف صندوق حمایت از تولیدکنندگان گفت: هدف اصلی این شرکت درآمدزایی و سودرسانی نیست اما این موضوع یکی از اهداف آتی ما است و امیدواریم بتواند برای سهام داران سود رسانی کند.

او خاطرنشان کرد: هدف اصلی این صندوق تنظیم بازار، ایجاد پایانه‌های پخش مویرگی، صادرات محصولات، ایجاد تحقیقاتی برای تولید بهتر، افزایش کیفیت و همچنین آماده سازی یک برند مشترک برای ایجاد بازارهای جدید  محصولات فاقد برند معتبر است تا بتوانند زیر نظر صندوق علاوه بر افزایش کیفیت مطلوب کالا، در بازارهای رقابتی هم قرار گیرند و مجموعه خودشان را حفظ کنند.

غلامی تاکید کرد: مهم‌تر از همه ایجاد و ثبت مسیر مطمئن صادراتی برای عرضه محصولات است که حتی ما می‌توانیم علاوه بر فروش قارچ بلنچ، پودر قارچ، کنسرو، مربا و ترشی را هم در برنامه صادراتی خود قرار دهیم.

مدیرعامل تعاونی درباره روند و چگونگی کار گفت: هر تولیدکننده کمپوست به میزان کمپوستی که می‌فروشد به ازای هر کیلو ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان باید به صندوق ارائه دهد و به همان مبلغ سهام دار صندوق می‌شود.

عضویت کمپوست سازان در صندوق حمایت از تولیدکنندگان قارچ خوراکی

مدیرعامل تعاونی قارچ کشور ادامه داد: همچنین خریدار کمپوست هم باید به ازای خرید خود ۱۵ تا ۲۵ تومان به صندوق واریز کنند. این فرآیند با هدف تنظیم بازار توسط این شرکت صورت می‌گیرد. بدین ترتیب یک فیش یا یک فاکتوری از خرید به دست خریدار کمپوست می‌رسد که با ارجاع این رسید به صندوق حمایت از تولیدکنندگان می‌تواند جزئی از سهامداران شرکت شوند.

غلامی درباره شرایط عضویت در صندوق حمایت از تولیدکنندگان گفت: هر واحد تولیدی که در صنف قارچ است اعم از کسانی که مجوز دارند و مجوز این کار را دریافت نکرده‌اند، تولیدکنندگان مشاغل خانگی، تولیدکنندگان نیمه صنعتی می‌توانند به عضویت صندوق در آینده و در سود و زیان صندوق مشارکت کنند.

غلامی گفت: در این مراحلی که به اختصار شرح داده شد یک نوع بیمه محصول یا یک نوع امنیت کالایی هم برای فروشنده و هم برای خریدار مهیا شده است. به این صورت که قیمت‌ها و کیفیت‌ها از زیر ذره بین انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی رد خواهد شد و این عامل، امنیت خاطری برای دو طرف معامله محسوب می‌شود.

غلامی در پاسخ به سؤال اینکه چه نوع محصولی در این شرکت قابل فروش است گفت: علاوه بر کمپوست، کارتن، سبد، لیبل، سلفون و هرچه که در واحد تولید مد نظر باشد در اختیار آن‌ها با قیمت مناسب‌تری قرار می‌گیرد که واحدهای تولیدی بتوانند قارچ با کیفیتی تولید کرده و در نهایت به بازار عرضه کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: در آینده اگر تولیدکنندگان موفق به فروش کالای خود نشوند، صندوق می‌تواند آن‌ها را در این مهم یاری رساند تا با بازگشت پول به مجموعه روند تولید ادامه پیدا کند.

اعضای هیئت مدیره صندوق حمایت از تولیدکنندگان قارچ خوراکی

صندوق حمایت از تولیدکنندگان قارچ
صندوق حمایت از تولیدکنندگان قارچ

این مقام مسئول درباره اعضای تشکیل دهنده این صندوق گفت: هیئت مدیره “شرکت سرمایه‌گذاری همیاران چتر سفید” شامل آقایان رجبی، اسلامی زاده، جناغی، سیدی، کرمی، تفرشی و بنده در سال گذشته برای مدت دو سال انتخاب شده است.

او در پاسخ به سؤال اینکه آیا صندوق شروع به کار کرده است گفت: صندوق مراحل ثبت خود را تمام کرده است و روز گذشته یعنی ۱۸ شهریور ۹۹ با مدیرعاملی دکتر نیما باغبانی (با حفظ سمت دبیر انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی) شروع به کار کرده است.

غلامی در پایان گفت: من از همه تولیدکنندگان قارچ کشور درخواست می‌کنم بعد از خرید کمپوست چه به‌طور مستقیم و چه به‌طور غیرمستقیم و با واسطه فیش واریزی خود را به همراه داشته باشند که به همراه مدارک شناسایی به انجمن مراجعه کرده و سهام خود را در این شرکت ثبت کنند تا بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 


مکاتبه صندوق سرمایه گذاری همیاران چتر سفید به پرورش دهندگان قارچ

پرورش دهندگان محترم قارچ کشور

با سلام و تحیات

نظر به تاسیس صندوق سرمایه گذاری با عنوان همیاران چتر سفید با رسالت تنظیم بازار و فرهنگ سازی جهت افزایش سرانه مصرف و … طی توافقات به عمل آمدهبا تولید کنندگان بستر رویش و پرورش دهندگان عضو انجمن و مصوبه اخذ شده در مجمع عمومی مورخ 1397/11/27 مبنی بر دریافت 500ریال از تولید کنندگان بستر رویش قارچ برای حق السهم ( 250ریال برای پرورش دهنده قارچ و 250 ریال برای تولید کننده بستر رویش قارچ)و از آنجا که از تاریخ 1399/7/1این مبلغ از جانب آن پرورش دهندگان محترم جهت خرید بستر رویش قارچ واریز گردیده لذا خواهشمندیم تا ضمن جلوگیری از اجحاف در حق شما پرورش دهندگان گرامی پیگیری های لازم به منظور واریز وجه از تولید کننده بستر رویش قارچ طرف قرارداد خود به حساب صندوق جهت اعمال در میزان سهام قانونی خود را انجام نمودهو در صورت مشاهده هر گونه مشکل و نارسایی بر حسن اجرای این روند سریعا مراتب را به این صندوق منعکس نمایید.

نیما باغبانی- مدیر عامل

صندوق سرمایه گذاری همیاران چتر سفید

صندوق همیاران چتر سفید

بخش اطلاعیه های صنعت قارچ هاگ را دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا