خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

خواص و فواید خوردن قارچ در رشد مو

تاثیر مصرف قارچ بر رشد مو

رشد موی شما با خوردن قارچ افزایش می یابد و مو هم مانند مابقی قسمت‌های بدن نیازمند دریافت مواد مغذی حیاتی برای فولیکول‌های خود است.

رشد مو خود را با خوردن قارچ افزایش دهید

ازآنجایی‌که قارچ منبع خوبی از ویتامینD، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی مانند سلنیوم و مس است می‌تواند ماده مؤثری برای تقویت مو شود.

ارزش غذایی قارچ‌ها

قارچ منبع خوبی برای تقویت موی شما است کم‌خونی یکی از معمول‌ترین علت‌های ریزش مو است قارچ منبع خوبی از آهن است که می‌تواند با ریزش موی شما مبارزه کند بنابراین خوردن قارچ می‌تواند علاوه بر ریزش مو باعث تقویت موی شما شود.

مهم‌ترین قسمت در رشد موها فولیکول مو سر است که بر اساس زندگی روزمره و مشکلات تغذیه‌ای و حمام کردن فولیکول مو دچار آسیب شده و درگذر زمان دچار ریزش مو و شوره می‌شود بنابراین قارچ به‌عنوان یک ماده خوراکی برای درمان طبیعی فولیکول قابل‌استفاده است.

سلنیوم ماده‌ای است که در قارچ به مقدار زیادی وجود دارد این ماده به‌عنوان آنتی‌اکسیدان قوی رادیکال‌های آزادی را که باعث تخریب ریشه و تار مو می‌شود را خنثی می‌کند. سلنیوم فقط در غذاهای گوشتی وجود دارد و تنها منبع گیاهی این ماده قارچ است ازاین‌رو قارچ می‌تواند برای گیاهخواران  منبع خوبی برای جایگزین گوشت باشد. همچنین سلنیوم پوست‌های مرده کف سر را از بین می‌برند و باعث رشد سلول‌های جدید می‌شوند و علاوه بر آن به خاطر وجود مس کافی می‌تواند باعث افزایش جذب آهن شود که این عامل مانع از ریزش مو و کاهش روند از دست رفتن رنگ‌دانه های مو می‌شود.

باید دانست که کم‌خونی یکی از معمول‌ترین علت‌های ریزش مو است قارچ منبع خوبی از آهن است که می‌تواند با ریزش موی شما مبارزه کند بنابراین خوردن قارچ می‌تواند علاوه بر ریزش مو باعث تقویت موی شما هم  شود.

تاثیر خوردن قارچ در رشد مو

قارچ ها در بسیاری از فرهنگ ها محبوبیت عمده آشپزی دارند. قارچ برای برخی لذیذ و برای برخی دیگر جزء اصلی غذا است، مانند یک غذای فوق العاده برای بدن مفید است. قارچ خوراکی نه تنها خوشمزه است بلکه سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر و روی است. آنها یک مکمل غذایی عالی برای پروتئین هستند و فواید متعددی برای پوست، مو و سلامت کلی دارند. در این مقاله برخی از فواید قارچ برای مو آورده شده است، با ما همراه باشید.

مبارزه با ریزش مو با قارچ

کم خونی یکی از رایج ترین دلایل ریزش مو است که به دلیل کمبود آهن در خون به وجود می آید. قارچ های خوراکی منبع خوبی از آهن هستند و می توانند با ریزش مو مبارزه کنند. آهن یک ماده حیاتی است که در تشکیل گلبول های قرمز خون نقش دارد، بنابراین قارچ به دلیل دارا بودن آهن، مو را تقویت می کند.

افزایش سلامت و تقویت مو با قارچ

قارچ غنی از مس است و برای مو بسیار مفید،  زیرا جذب آهن از غذا را آسان می کند. مس در تولید ملانین نقش دارد و ملانین بر رنگ مو اثر می کند. مس و آهن موجود در قارچ در کنار هم در افزایش سلامت و تقویت مو نقش دارند و باعث می شود شما موهای سالمی داشته باشید.

کمک به رشد مو و جلوگیری از شوره سر با قارچ

قارچ خوراکی مقدار زیادی سلنیوم دارد. این ماده مغذی، یک آنتی اکسیدان قوی است که در برابر آسیب های رادیکال آزاد مقابله می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. سلنیوم به رشد مو کمک کرده و ترکیبات سلنیومی می تواند قارچی به نام ملاسزیا که در پوست سر وجود دارد و مسئول ریختن پوست های خشک است را از بین ببرد. سلنیوم در ترکیب با روی از ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

پیشنهاد هاگ: برای آگاهی از خواص قارچ، با هاگ همراه باشید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا