اطلاعیه‌های صنعت قارچ

نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1401

نوسان قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار

افزایش قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین اسفندماه

نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1401، قیمت هرکیلو قارچ را در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار  در ماه های مختلف سال بررسی و تحلیل می نماید.

نخستین بار در چند سال گذشته است که ما شاهد افزایش قیمت در ماه پایانی سال هستیم؛ بر خلاف آنچه نمودارهای قیمت قارچ در  اسفند‌ماه 1400، 1398، 1397 و 1396 نشان می‌دهد هیچ گاه در هفته‌های آغازین اسفند به طور مکرر قیمت قارچ زیاد نشده بود.

نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1401
نرخ قارچ در 10 اسفندماه

به نظر می‌رسد قارچ هنوز هم در حال رکوردزنی باشد و از آنچه در مقاله رکورد باورنکردنی قیمت قارچ در زمستان گفتیم فراتر رود. تحلیلها این افزایش مستمر قیمت را ناشی از چند عامل مهم زیر می‌دانند:

  •  کاهش و افت کیفیت مواد اولیه به ویژه کمپوست
  • ازدیاد قیمت مواد اولیه و انرژی برای تولید قارچ
  • صادارت قارچ به کشورهای همسایه

اما این که چنین سیر صعودی غیرمترقبه‌ای تا کی و کجا ادامه دارد باید تا پایان سال منتظر بود.


افزایش قیمت قارچ سازمان میادین میوه و تره بار بهمن ماه

برای نخستین بار قیمت قارچ در زمستان به کیلویی 60 هزار تومان رسید، و رکورد قیمت قارچ را در تاریخ تولید و توزیع قارچ در این فصل به جای گذاشت. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که دلیل این اوج گرفتن قیمت به دلیل افزایش صادرات قارچ به کشورهای منطقه است.

در ماه‌های اخیر به علت کاهش ارزش ریال و سودآوری تجارت با ارزهای دیگر، شاهد گرایش به ارائه محصولات مزارع پرورش قارچ، به سمت بازارهای خارج از ایران بوده‌ایم. این امر میزان بار را در بازار داخلی کاهش داده و سبب شده تا شاهد افزایش قیمت قارچ باشیم؛ تا آنجا که امروز با رکورد بی سابقه این قیمت در بازار مواجه شدیم.

قیمت قارچ
رکورد باورنکردنی قیمت قارچ

علاوه بر این خیلی بر این باورند که این افزایش قیمت، ناشی از کاهش و افت کیفیت مواد اولیه (کمپوست) می‌باشد که باید با کمک زمان شرایط را نظاره و در انتها با پایان یافتن فصل صادرات، نظرات را قضاوت نمود.

این میزان صعود بی سابقه قیمت قارچ در بازار، قیمتهای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش قیمت قارچ در تابلوهای قیمت این سازمان شده است. به این ترتیب قیمت قارچ در زمستان در یک رکورد جدید، برای نخستین بار قیمت قارچ در تابلوی قیمت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری به 47000 تومان رسید که چنین قیمتی تا کنون تجربه نشده است.

افزایش قیمت قارچ
افزایش بی سابقه‌ی قیمت قارچ

در هر صورت این رکورد  بی سابقه است و امیدواریم با رصد مناسب بازار بتوان شرایط را تحت کنترل قرار داده، و در سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت قیمت قارچ را بهترین نحو مدیریت نماییم تا بتوان ضررهای واحدهای مختلف در ابتدای سال را جبران کرد. در مقاله از سرعت خود بکاهید به تفضیل درباره مدیریت بازار قارچ در سه ماهه پیش رو صحبت کرده و راهکارهای تحلیلی را ارائه کرده‌ایم که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.


افزایش قیمت قارچ در سازمان میوه و تره بار دی ماه

 در بازار تهران امروز ۱۱ دی ۱۴۰۱ نسبت به چند روز گذشته با افزایش قیمت قارچ  روبرو بودیم و قیمت قارچ عمده درجه یک پشت بسته کیلویی ۴۳,۰۰۰ تومان و قیمت قارچ درجه دو ۳۹,۰۰۰ تومان بود که شامل افزایشی دوهزار تومانی در هر کیلو می‌شد. همچنین قارچ صدفی بسته بندی شده یک کیلویی ۴۸۰۰۰ تومان نرخ گذاری گشت.  بر اساس انواع قارچ، و نوع بسته‌بندی آن به مقدار زیر داد و ستد شد:

 


تغییر قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین مرداد ماه

نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره بار تهران که قابل اجرا از تاریخ 1401/05/27 می باشد قیمت انواع قارچ را اعلام کرد.  بر طبق همین لیست قیمت ها افزایش داشت.

براساس آخرین نرخنامه (لیست قیمت) سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ خوراکی به صورت فله و بسته بندی، در میادین میوه و تره بار اعلام شد که به شرح جدول زیر می باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، در مقایسه با لیست قیمت یا نرخنامه قبلی این سازمان، با افزایش متوسط 5000 تومانی قیمت قارچ در میادین مواجه هستیم که قابل توجه می باشد.

از جمله دلایل این افزایش قیمت را می توان رکوردشکنی قیمت قارچ در چند روز گذشته عنوان کرد که با ثبت قیمت 54000 تومان رکورد قبلی را که در بهمن 1400 ثبت شده بود و حدود 49000 تومان بود را پشت سر گذاشت.

کاهش عرضه نسبت به تقاضا به جهت کم شدن تولید به واسطه فصل گرم و نبود امکانات سرمایشی نظیر چیلر و ایرواشر در واحد های سنتی یا کوچک از مهمترین دلایل این افزایش قیمت می باشد.

نرخنامه یا لیست قیمت قارچ در میادین تره بار - افزایش مجدد قیمت قارچ


افزایش قیمت قارچ در نرخنامه سازمان میادین

بر طبق لیست نرخنامه جدید سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران قابل اجرا از روز دوشنبه 1401/05/24، قیمت قارچ افزایش یافت.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، در مقایسه با نرخنامه قبلی این سازمان، با افزایش متوسط 2000 تومانی قیمت قارچ در میادین مواجه هستیم.

یکی از دلایل مهم و اصلی افزایش قیمت قارچ خورکی کاهش تولید است. افزایش دما و  برخوردار نبودن از سیستم سرمایشی لازم در سالن های پرورش قارچ منجر به کاهش تولید می شود.

نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1401
نرخنامه لیست قیمت قارچ در میادین میوه و تره بار

قیمت انواع قارچ در بازار، به گزارش خبرگزاری هاگ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، فهرست قیمت برخی از انواع قارچ موجود در بازار در تاریخ 1401/05/11 به شرح زیر است.

نام کالا قیمت (تومان)
قارچ فله ای 15,000
قارچ ممتاز سان میوه 500 گرم 19,900
اسلایس قارچ دکمه ای خشک 50 گرمی 32,000
اسلایس قارچ 36,000
قارچ دکمه ای 45,000
قارچ دکمه ای درجه 1 43,000
قارچ انوکی رشته ای 60,000
قارچ کامبوجا (150 گرم) 50,000
قارچ گانودرما لوسیدوم(50 گرمی) 120,000
قارچ شیتاگه صد گرم 170,000
قارچ گانودرما لوسیدوم(نیم کیلویی) 600,000
قارچ گانودرما آپلاناتوم(قهوه ای) یک کیلویی 1,750,000

 


نوسان قیمت قارچ در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار

نرخنامه جدید سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران قابل اجرا از روز پنجشنبه 1401/05/06 می باشد. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، در مقایسه با نرخنامه قبلی این سازمان، قیمت قارچ در میادین بعد از 3 کاهش قیمت متوالی در يک ماه اخير با نرخنامه هایی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶، ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ و ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ در سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران، در این نرخنامه با افزایش قیمت قارچ مواجه هستیم.

کمبود عرضه نسبت به تقاضا در این روزهایی که به دهه اول ماه محرم نزدیک میشویم و با کاهش تولید مواجه هستیم و به دلیل افزایش دما و نبود امکانات سرمایشی نظیر چیلر در سالن های سنتی، از جمله دلایل افزایش قیمت قارچ در این روزها محسوب می شود.

افزایش قیمت قارچ در ميادين ميوه و تره بار شهر تهران


افزایش قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین

در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1401، امروز دوشنبه 1401/05/03 قارچ فله درجه یک با 3000 تومان افزايش قيمت مواجه شد. هركيلو  قارچ در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران با قیمت 33000 تومان به فروش رسید.

امیدواریم با کمک کارشناسان انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ و همین طور مسئولان سازمان میادین میوه و تره بار استان تهران، قیمت قارچ به گونه ای در بازار تنظیم شود که شاهد ضرر و زیان غرفه داران نباشیم.


تغییرات قیمت قارچ در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار تیرماه

نرخنامه جدید سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران قابل اجرا از روز یکشنبه 1401/04/26 صادر شد. براساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ و جوانه در میادین میوه و تره بار اعلام شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، در مقایسه با نرخنامه قبلی این سازمان، قیمت قارچ در میادین همواره روبه کاهش است.

متاسفانه در يک ماه اخير شاهد كاهش قيمت قارچ خوراكى با نرخنامه هایی در تاریخ 1401/04/06 و 1401/04/22 در سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران بودیم.

امیدواریم این کاهش قیمت ادامه دار نبوده و متولیان صنعت برای آن تدبیری اتخاذ کنند. آنچه از شواهد مشخص است، قارچ فله در مراکز فروش استان تهران با کاهش قیمت محسوسی در میان توزیع کنندگان عرضه شد. همچنین شاید کاهش نرخ برای کمپوست قارچ هم در این کاهش قیمت تاثیرگذار باشد.

کاهش قیمت قارچ در ميادين ميوه و تره بار شهر تهران
کاهش قیمت قارچ در ميادين ميوه و تره بار شهر تهران

کاهش قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین

نرخنامه جدید سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران قابل اجرا از روز چهارشنبه 1401/04/22 می باشد. براساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ و جوانه در میادین میوه و تره بار اعلام شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، در مقایسه با نرخنامه قبلی این سازمان، قیمت قارچ در میادین همواره روبه کاهش است.

امیدواریم این کاهش قیمت ادامه دار نبوده و متولیان صنعت برای آن تدبیری اتخاذ کنند. در مراکز فروش استان تهران،  قارچ فله با قیمت های به مراتب پایینی در بین توزیع کنندگان عرضه شد.

امیدواریم در روزهای آتی با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران شاهد اقداماتی در خصوص اصلاح و افزایش مناسب در قیمت قارچ باشیم تا بدین وسیله از خسارات تولیدکنندگان کاسته شود.نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1401


نرخنامه جدید سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران قابل اجرا از روز دوشنبه 1401/04/06 می باشد که در آن با کاهش قیمت قارچ خوراکی مواجه هستیم.

کاهش قیمت قارچ در ميادين ميوه و تره بار شهر تهران


نرخنامه جدید سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران قابل اجرا از روز دوشنبه 1401/03/02 می باشد که در آن با کاهش قیمت قارچ خوراکی مواجه هستیم.

نرخنامه سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران


ب️ه گزارش هاگ امروز سه شنبه 1401/02/27 قارچ فله درجه یک با قيمت 38000 تومان به ازای هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران عرضه خواهد شد.

قیمت قارچ خوراکی در میادین میوه و تره بار


 

ب️ه گزارش هاگ امروز دوشنبه 1401/02/19 قارچ فله درجه یک با 2000 تومان افزايش قيمت به ازای هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران عرضه خواهد شد.

اطلاعیه افزایش قیمت قارچ خوراکی در میادین میوه و تره بار

نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1401، قیمت قارچ را در ماه های مختلف سال 1401 بررسی و تحلیل نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش اطلاعیه های صنعت قارچ مراجعه بفرمایید
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا