نمودار و میانگین قیمت قارچ

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96

آنالیز قیمت قارچ در سه ماهه پایانی سال 1396

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96 به بررسی قیمت قارچ در ماه‌های پایانی سال می پردازد. در سه ماهه‌ی دی، بهمن و اسفند نمودار و میانگین قیمت قارچ به صورت قارچ فله در کیسه، متوسط درجه دو و درجه سه تقدیم شده است.

در این‌گونه از مقالات سعی کردیم تا از نمودارها کمک بگیریم و چشم‌اندازی بهتر از صنعت قارچ پیش چشم شما قرار دهیم، چرا‌که نمودارها کمک می کنند تا حجم بیشتری از اطلاعات را دریافت کنید و به راحتی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

به جای مقایسه در حجم وسیعی از ارقام و اطلاعات نیز کافی است از میانگین قیمت‌ها استفاده کنید و مقایسه‌ای در ارتباط با متوسط قیمت‌ها داشته باشید. لازم به ذکر است آرشیو قیمت قارچ از سال 96 آغاز شده است.

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96 در دو بخش انجمن صنفی و بازار بورس تهران تقدیم می شود. همان‌طور که مشاهده می‌فرمایید میانگین قیمت قارچ فله درجه یک انجمن صنفی در زمستان 96 برای ماه‌های دی و بهمن و اسفند ثابت مانده است. در حالی که در همین ماه‌ها قارچ فله درجه دو و درجه سه سیر نزولی داشته‌اند.

در میانگین قیمت‌های بازار بورس تهران نیز در ابتدای دی‌ماه تا بهمن بازار به صورت ثابت و یا  اندکی افزایشی بود، اما در بازه‌ی  بهمن تا اسفند کاهش قیمت‌ها اتفاق افتاد.

قارچ فله درجه یک  با متوسط قیمت 66680 تومان، قارچ فله درجه یک سبد ممتاز 52590 تومان، قارچ درجه یک کیسه ممتاز 56690 تومان، قارچ فله درجه یک ضعیف کیسه و سبد 51120 تومان، قارچ فله درجه دو 45550تومان، قارچ فله درجه سه 32940 تومان، در بازار به فروش رسید.

 

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96
میانگین قیمت قارچ انجمن صنفی
نمودار میانگین قیمت قارچ در زمستان ۱۳۹۶ - تابلو انجمن
نمودار میانگین قیمت قارچ انجمن صنفی

 

  • نمودار و میانگین قیمت قارچ در بورس تهران زمستان96

نمودار نوسانات قیمت قارچ در زمستان ۱۳۹۶ - بازار
نمودار قیمت قارچ بورس تهران
جدول نوسانات قیمت قارچ در زمستان ۱۳۹۶ - بازار
میانگین قیمت قارچ بورس تهران

  • تغییرات قیمت قارچ انجمن صنفی (اسفند 1396)

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96
متوسط قیمت انجمن صنفی اسفند ۱۳۹۶
  •  نمودار نوسانات قیمت قارچ انجمن صنفی

نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در اسفند ۱۳۹۶
نمودار قیمت انجمن صنفی اسفند ۱۳۹۶

همان‌طور که در نمودار مشاهده می فرمایید، به صورت تقریبی در 8 روز اول اسفند‌ماه 96 قیمت‌های انجمن صنفی ثابت ماند. اما در یک بازه 10 روزه قیمت‌ها کاهش یافت و سپس به صورت افزایشی به روند خود ادامه داد. در روزهای پایانی ماه هم قیمت قارچ درجه دو و قارچ درجه سه کاهش را تجربه کرد. انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی برای قارچ فله در کیسه متوسط قیمت 73790 تومان، برای قارچ فله درجه دو 56030 تومان و قارچ فله درجه سه 45890 تومان را اعلام کرد.


  •  نمودار نوسانات قیمت قارچ در بورس تهران (اسفند 1396)

  • نمودار تغیرات قیمت بازار در اسفندماه ۱۳۹۶
    نوسانات قیمت در بازار اسفند 96

 

  • متوسط قیمت قارچ در بورس تهران در اسفند ماه 1396

    جدول قیمت اسفندماه ۱۳۹۶
    متوسط قیمت بازار در اسفند96

میانگین قیمت قارچ در بازار بورس تهران در اسفندماه 96 شاهد تلورانس بسیار زیادی بود و  تغییر قیمت در اواخر ماه اسفند به شدت محسوس است. تغییرات قیمت برای انواع قارچ از جمله قارچ فله درجه یک و قارچ فله درجه دو و قارچ فله درجه سه و ممتاز و قارچ فله درجه یک وجود داشت. این درحالی است که قارچ فله درجه یک با متوسط قیمت 63240 تومان، قارچ فله درجه یک سبد ممتاز 52590 تومان، قارچ فله درجه یک کیسه ممتاز 51890 تومان، قارچ فله درجه یک ضعیف کیسه و سبد 46890 تومان، قارچ فله درجه دو 42580 تومان، قارچ فله درجه سه 30170 تومان به فروش رسید.


  • تغییرات قیمت قارچ انجمن صنفی(بهمن 1396)

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96
میانگین قیمت انجمن صنفی بهمن 96

 

  • نمودار تغییرات قیمت قارچ انجمن صنفی

نمودار قیمت انجمن صنفی در بهمن‌ ۱۳۹۶
نمودار نوسانات قیمت بهمن 96

نمودار قیمت قارچ انجمن صنفی در بهمن‌ماه 1396 چندان تغییری نداشت و متوسط قیمت قارچ فله در کیسه 74060 تومان، قارچ فله درجه دو 61400 تومان، قارچ فله درجه سه 50130 تومان اعلام شد.

  • نمودار  تغییرات قیمت قارچ در بورس تهران (بهمن 1396)

نمودار متوسط قیمت بازار در بهمن‌ماه ۱۳۹۶
تلورانس قیمت بازار بهمن 96

كاهش نرخ قارچ در ميادين تهران، مورخ ١٣٩٦/١١/٠١ قیمت قارچ فله در میادین تره‌بار استان تهران با کاهش ٧٠٠ تومانی به ازای هر کیلوگرم روبرو و با قیمت ٦٨٠٠ تومان عرضه شد.

نرخ قبلی

قبل از آن قارچ فله به قیمت ٧٥٠٠ تومان به ازای هر کیلوگرم در میادین تره بار استان تهران عرضه می‌شد. عوامل مختلفی  را می‌توان برای این کاهش قیمت به شمار آورد که یکی از عوامل آن نبود توازن میان عرضهپ و تقاضا است.

نکته جالب مجزا کردن قیمت قارچ فله در نوع بسته‌بندی است که سازمان میادین استان تهران آن را در سایت خود به نمایش گذاشته است.

كاهش نرخ قارچ در ميادين تهران

قارچ فله دکمه‌ای در سبد:٦٨٠٠ تومان
قارچ فله داخل کیسه نایلون: ٦٥٠٠تومان

  • میانگین قیمت قارچ در بورس تهران

جدول قیمت بازار قارچ در بهمن‌ماه ۱۳۹۶
متوسط قیمت قارچ در بورس تهران بهمن 96

تغییرات قیمت برای انواع قارچ‌ در بهمن‌ماه 96 بسیار زیاد بود، و در اواخر بهمن توانستیم به یک ثبات قیمتی برسیم. متوسط قیمت قارچ فله درجه یک 68230 تومان، قارچ فله درجه یک کیسه ممتاز 59360 تومان، قارچ فله درجه یک ضعیف کیسه و سبد 53460 تومان، قارچ فله درجه دو 48230 تومان، قارچ فله درجه سه 35160 تومان به فروش رسید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 97 مراجعه نمایید.

  • میانگین قیمت قارچ انجمن صنفی(دی 1396):

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96
میانگین قیمت انجمن صنفی
  • نمودار میانگین قیمت قارچ انجمن صنفی

نمودار نوسانات قیمت انجمن دی ۱۳۹۶
نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در دی ۱۳۹۶

قیمت‌های اعلامی از سوی انجمن صنفی در دی‌ماه 1396 تقریبا ثابت بود و به جز چند روز اول که روند نزولی داشت چندان تغییری نکرد. متوسط قیمت قارچ فله در کیسه 73360 تومان، قارچ فله درجه دو 58860 تومان، قارچ فله درجه سه 48760 تومان اعلام شد.

  • نمودار  متوسط قیمت قارچ در بورس تهران (دی ماه 1396):

نمودار میانه قیمت بازار بورس تهران دی‌ماه ۱۳۹۶
نمایش تغییرات قیمت در بازار دی 96
  • متوسط قیمت قارچ در بورس تهران

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96
متوسط قیمت انواع قارچ در بازار دی 96

در بورس تهران شاهد تغییرات چشمگیر قیمت‌ها بودیم و قیمت انواع قارچ نوسانات بسیاری را تجربه کرد. در همین راستا قارچ درجه یک  با متوسط قیمت 68560 تومان، قارچ فله درجه یک کیسه ممتاز 58830 تومان، قارچ فله درجه یک ضعیف کیسه و سبد 53000 تومان، قارچ فله درجه دو 45830 تومان، قارچ فله درجه سه 33500 تومان به فروش رسید.

دانشنامه صنعت قارچ، هاگ در تلاش است تا قیمت‌ها را به صورت روزانه ارائه نماید. نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 96 در قالب جداولی که خدمت شما تقدیم می شود شامل متوسط قیمت و نمودار در بخش انجمن صنفی و همین‌طور میانگین قیمت و نمودار در بخش بورس تهران است. برای اطلاع از قیمت روزانه انجمن صنفی و قیمت قارچ دکمه‌ای در بورس تهران و همچنین قیمت قارچ در قالب جداول جداگانه برای هر ماه و به صورت سالانه می‌توانید نمودار و میانگین قیمت قارچ را مشاهده نمایید. امید است که مفید واقع شود.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا