آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : استیک مرغ سس قارچ آردی

آشپزی با قارچ : طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی پرطرفدار طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم استیک مرغ سس قارچ آردی است. کمتر کسی پیدا میشه که از طعم قارچ بدش بیاد. سس قارچ برای بسیاری از غذاها از جمله استیک ها استفاده میشه. پس در ادامه همراه ما باشید با طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ خوشمزه.

مواد لازم:

سینه مرغ برش خورده: ۴ عدد
لیموترش: ۲ عدد
رزماری: ۱ شاخه کوچک
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۲ حبه
نمک، فلفل و پودر چیلی: به میزان لازم

طرز تهیه:

استیک را مرینیت (مزه دار) می‌کنیم، به این صورت که ورقه‌های سینه مرغ را بین دو کیسه فریزر گذاشته کمی با بیفتک کوب می‌کوبیم طوری که به بافت گوشت آسیب نرسد. سپس داخل ظرفی می‌ریزیم پوست لیمو را رنده کرده و با مرغ مخلوط می‌کنیم. همین‌طور آب‌لیمو، نمک، ادویه، روغن زیتون، پودر سیر و رز ماری را روی مرغ ریخته و خوب مالش می‌دهیم.

مرغ را حدود یکی دو ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا به خوبی طعم دار شود. داخل تابه چدنی را خیلی کم‌چرب می‌کنیم. اجازه می‌دهیم تابه با حرارت کم داغ داغ شود. اصلاً عجله‌ای برای داغ شدن تابه نداشته باشید. استیک‌ها را از یخچال خارج کنید و مواد روی آن را پاک می‌کنیم و داخل تابه می‌گذاریم. حرارت متوسط باشد. هر سمت استیک مرغ حدود سه تا چهار دقیقه خوب سرخ شود.

در مرحله بعد میتوانیم یکی از انواع سس قارچ را استفاده کرده و بر روی استیک بریزیم. به عنوان مثال میتوانید از دستور درست کردن سس قارچ با آرد سفید استفاده کنید که راحتترین نوع سس قارچ محسوب می‌شود و یا یکی دیگر از انواع سس‌های قارچ را انتخاب کنید. سپس استیک را همراه با سس و سیب زمینی سرخ شده سرو نمایید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن استیک مرغ سس قارچ آردی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید. در مقاله انواع سس قارچ میتوانید با انواع دیگر سس قارچ نیز آشنا شوید.

اگر مایل به تهیه انواع مختلف قارچ دکمه ای، صدفی، شیتاکه، یا هر نوع قارچ اگزوتیک دیگری هستید به  هاگ مارکت  مراجعه نمایید و با سرعت بهترین قارچها را تهیه کنید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا