کارآفرینی در حوزه قارچ

جوان کار آفرین لنده‌ ای راه اندازی ۸ کارگاه پرورش قارچ

سالانه ۵ تن قارچ صدفی برداشت می‌کند

به گزارش خبرگزاری هاگ، به مقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: جوان کار آفرین لنده‌ یک کارگاه تولید قارچ صدفی در پارکینگ ۴۰ متری منزل خود ایجاد کرد، که پس از مطالعات میدانی در عرصه پرورش قارچ، تجربه و مهارت لازم در این زمینه را کسب کرد.

حکمت همتی با بیان اینکه در این کارگاه در دوره سه ماهه یک تن قارچ برداشت می‌شود، افزود: وی هم اکنون ضمن ایجاد اشتغال برای جمعی از خانواده در شهر لنده، با جدیت و کوشش وصف ناپذیری برای توسعه این رشته فعالیت می‌کند.
 
وی ادامه داد: برای راه اندازی کارگاه‌های زود بازده از جمله پرورش قارچ دوره‌های آموزشی در روستاهای این شهرستان برگزار شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به اینکه بذر اصلاح شده قارچ نیز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، گفت: هم اکنون ۸ کارگاه پرورش قارچ صدفی در این شهرستان فعال است.
آقای آقازاده جوان کار آفرین لنده‌ هم گفت: از حدود یک سال قبل به فکر راه اندازی چنین مکانی بودم تا ضمن درآمدزایی و امرار معاش خانواده و برای حوزه تولید کشور و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهش تولید نقشی هر چند کوچک ایفا کنم.
این کارآفرین جوان با وجود سختی‌هایی که در این راه به جان می‌خرد می‌گوید: در صورت حمایت مسئولان و ارائه تسهیلات، علاوه بر گسترش کارگاه، می‌توانم برای افراد بیشتری در شهرستان لنده ایجاد اشتغال کنم.
 
قارچ‌های صدفی در مقایسه با سایر گونه‌های خوراکی رشد آسان و باردهی عالی دارند، همچنین دارای شکل و طعم خوبی هستند.
قارچ‌ها از نظر غذائی بسیار با ارزش هستند و به‌صورت تازه، خشک و پودر شده، کنسرو، ترشی و… در فروشگاه‌های مواد غذایی و میوه فروشی‌ها عرضه می‌شوند.

به نقل از صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  لنده گفت:  مسئول یکی از کارگاه‌های تولید قارچ خانم جوانی است که پس از سه سال مطالعات میدانی در عرصه‌ی پرورش قارچ، تجربه و مهارت لازم را در این زمینه کسب کرد.

حکمت همتی با بیان اینکه خانم غلام‌شاهی آل‌طیبی لنده‌ای در ۵۰ مترمربع سالن، در یک دوره‌ی سه ماهه ۱ تن قارچ برداشت می‌کند افزود: وی هم‌اکنون ضمن ایجاد اشتغال برای جمعی از بانوان این منطقه، با جدیت و کوشش وصف‌ناپذیری  برای توسعه‌ی این رشته فعالیت می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی لنده طی اظهارات خود عنوان کرد: پیش‌ بینی می‌شود حدود آغاز برداشت قارچ صدفی در لنده ۱۵۰۰ کیلوگرم قارچ از این کارگاه‌ها برداشت شود. همتی نژاد در رابطه با جزییات این خبر اضافه کرد: باهدف خودکفایی و اشتغال‌زایی زنان روستایی، آموزش‌های لازم ارائه شد و بذر موردنیاز نیز به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

اخبار کار آفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا