غذای ایرانی با قارچ

ته چین مرغ و قارچ یک غذای ایرانی اصیل

آموزش آشپزی با قارچ: طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ

ته چین مرغ و قارچ یک غذای ایرانی اصیل و پرطرفدار میباشد. ته چین یک غذای برنجی است که در بعضی مواقع به عنوان پیش غذا نیز استفاده می شود و از ترکیب لایه لایه مواد غذایی و برنج به همراه زعفران و تخم مرغ و ماست درست می شود. البته در بعضی مواقع به عنوان ته دیگ برای بعضی برنج ها هم قرار داده می شود. در ادامه با طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای ته چین مرغ و قارچ:

  1.  برنج: 4 پیمانه
  2.  ماست: 1 لیوان
  3.  زعفران: 1 قاشق چایخوری
  4.  زرشک: 1 قاشق چایخوری
  5.  مرغ: 300 گرم
  6.  پیاز: 1 عدد
  7.  قارچ: 100 گرم
  8.  زرده تخم مرغ: 3 عدد
  9.  شکر:1 قاشق غذاخوری
  10. نمک و فلفل: به میزان لازم
  11. روغن مایع: 1/2 لیوان

 

طرز تهیه ته چین:

ابتدا مرغ را می پرزیم و پس‌ از آن که مرغ پخته و خنک شد، استخوان‌های آن را جدا کرده و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و زرشک را در آن با کمی شکر تفت دهید. سپس آن را با مرغ مخلوط‌ کنید. زعفران را در 1/3 استکان آب جوش دم‌ کنید و با ماست و زرده تخم‌ مرغ هم بزنید. برنج آب کش شده و روغن مایع را به این مواد اضافه کنید. کف یک قابلمه نچسب را مقداری روغن بریزید و نیمی از مواد برنج را کف آن قرار دهید و روی آن را با مرغ و قارچ ورقه شده بپوشانید. سپس باقی مواد را روی آن بریزید و این عمل را دوبار تکرار کنید تا لایه بالایی از برنج باشد. سپسآن را بگذارید تا دم بکشد. بعد از 30 تا 45 دقیقه ته‌ چین مرغ و قارچ شما آماده است. آن را برش بزنید و با مقداری ماست چکیده تزیین کنید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایرانی خوشمزه در کنار عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود را در باب مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا