آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک گراتن سبزیجات و قارچ (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : دستور پخت گراتن سبزیجات و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ غذای بین المللی جذاب و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. امروز طرز تهیه گراتن سبزیجات و قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم که به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب شده و می تواند برای افراد گیاهخوار یا وجترین، گزینه مناسبی باشد. گراتن یا گراتین نوعی غذای فرانسوی است که در آن برش های مواد مختلف به صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته و در ظروفی غیرتخت به همراه پنیر، شیر یا حتی خامه گریل می شوند. در ادامه با طرز تهیه گراتن سبزیجات خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

لوبیا سبز: ۱۵۰ گرم
هویج متوسط: ۲ عدد
قارچ: ۳۰۰ گرم
کره: ۴ قاشق غذاخوری
گل کلم: ۱۰۰ گرم
کدو سبز متوسط: ۳ عدد
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپ‌خوری
روغن مایع ذرت: ۲ قاشق سوپ‌خوری
سس سفید: ۲ پیمانه
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان): ۱۵۰ گرم
پنیر موزارلا (موتزارلا): ۱۰۰ گرم

طرز تهیه:

لوبیا سبز را خورد کرده و آب‌پز می‌کنیم هویج را پس از پوست گرفتن چهار قاچ کرده به اندازه لوبیا سبز برش داده آب‌پز می‌کنیم. سپس قارچ را خورد کرده در مقداری کره تفت می‌دهیم. گل کلم را نیز تکه‌تکه کرده در مقداری آب می‌جوشانیم. کدو را نیز به اندازه هویج برش داده در کمی کره تفت می‌دهیم. تمام سبزیجات را با هم مخلوط کرده، کمی نمک و فلفل روی آن‌ها می‌پاشیم.

رب گوجه‌فرنگی را در روغن مایع تفت داده، به سبزیجات اضافه می‌کنیم. ته ظرف مناسب کمی سس سفید ریخته، مواد سبزیجات را روی آن می‌ریزیم، بقیه سس سفید را روی سبزیجات اضافه می‌کنیم. پنیر پارمسان و پنیر موزارلا را رنده کرده روی آن می‌پاشیم ظرف گراتن در پنجره وسط فر به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا روی مواد طلایی شود.

نوش جان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا