غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت فیله مرغ و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خورشت فیله مرغ و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه رفته ایم. در مقاله امروز طرز تهیه خورشت فیله مرغ و قارچ را برای شما همراهان گرامی در نظر گرفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. در ادامه با طرز تهیه خورشت فیله مرغ و قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1.  فیله مرغ: 5 عدد
  2.  قارچ: 250 گرم
  3.  هویج: 1 عدد
  4.  پیاز: 1 عدد
  5. رب گوجه‌‌ فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  6.  زعفران: به میزان لازم
  7. نمک و فلفل: به میزان لازم
  8.  سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری
  9.  روغن: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا فیله‌های مرغ را داخل پیاز ریخته و سس مایونز، نمک و فلفل و زعفران آب کرده را نیز اضافه کرده و اجازه می‌دهیم فیله‌های مرغ به مدت 2 ساعت داخل مواد گذاشته شود. هویج‌ها به‌صورت خلال خورد می‌کنیم و کمی در روغن تفت می‌دهیم تا نیم پز شود. قارچ‌ها رو خورد نموده و به داخل تابه اضافه می‌کنیم تا سرخ شود.

فیله‌های مرغ را نیز به تابه اضافه می‌کنیم تا سرخ شوند. پس از سرخ شدن فیله‌های مرغ رب گوجه‌فرنگی و زعفران دم‌کرده را به مواد اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. در این مرحله فیله‌های مرغ را از تابه خارج می‌کنیم و یک لیوان آب به مواد داخل تابه اضافه می‌کنیم و درب تابه را بسته تا آماده شود. پس از 5 الی 10 دقیقه خورشت را داخل ظرف کشیده و فیله های مرغ را روی خورشت می گذاریم. می توانید به همراه پلو این خورشت فیله مرغ و قارچ را سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا