آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت قارچ و مرغ

آشپزی با قارچ : دستور پخت خورشت قارچ و مرغ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ رفته ایم. در مقاله امروز طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ خوشمزه را برای شما همراهان گرامی در نظر گرفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند و از قدیم تا به امروز بخش مهمی از غذای مردم ایران بوده است. در ادامه با طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. مرغ (سینه و ران): 1 کیلوگرم
  2. قارچ: 400 گرم
  3. پیاز بزرگ: 1 عدد
  4. رب گوجه‌ فرنگی3 قاشق سوپخوری
  5. زردچوبه1 قاشق مرباخوری
  6. نمک و فلفل و روغن: به میزان لازم
  7. آب‌لیمو1/3 پیمانه

 

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بعد از شستن ریز خردکرده، با روغن، زردچوبه، نمک و فلفل تفت دهید. حالا مرغ را خرد کرده، درون پیاز تفت دهید. این غذا نیازی به آب اضافه ندارد؛ همین‌که در ظرف را بگذارید و مواد با حرارت کم و با میزان آبی که می‌اندازد حدود 50 دقیقه بپزد، کافی است.

در این مرحله در حرارت بالا قارچ را در روغن داغ همراه کمی زردچوبه و نمک تفت‌ داده، رب را هم اضافه کنید و آن را به مواد مرغی بی افزایید. همین‌ که حدود 3 دقیقه جوشید آب‌ لیمو را بریزید. شعله را خاموش کرده و خورشت قارچ و مرغ را در ظرف مورد نظر کشیده و با برنج سرو کنید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا