غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت قارچ و مرغ

آشپزی با قارچ : دستور پخت خورش قارچ و مرغ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. امروز می خواهیم دستور پخت خورشت قارچ و مرغ خوشمزه را آموزش دهیم. در ادامه با طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. روغن: به مقدار لازم
  2. نمک و فلفل: به مقدار لازم
  3. آب‌لیمو: 1 ق چ
  4. تخم مرغ (زرده): 1 عدد
  5. آرد: 1 ق چ
  6. زعفران دم کرده: 1 ق غ
  7. قارچ: 200 گرم
  8. سیر: 2 حبه
  9. پیاز: 1 عدد
  10. سینه مرغ: 3 عدد

 

طرز تهیه:

پس از اینکه روغن داغ شد قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ‌ها کمی نرم شوند پس از اینکه قارچ‌ها نرم شدند آرد و نمک و فلفل اضافه کنید، خوب مخلوط نمایید و از روی حرارت بردارید. پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. تا نرم شوند. سپس سینه‌های مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ‌ها تغییر کند.

پس از اینکه رنگ مرغ‌ها تغییر کرد ۱ لیوان آب، نمک و فلفل اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا سینه‌های مرغ با حرارت ملایم به مدت 40 دقیقه بپزند و نرم شوند. پس از اینکه آب قابلمه نصف شد و سینه‌های مرغ نرم شدند قارچ سرخ شده، زعفران دم کرده و آب‌لیمو را اضافه و مخلوط کنید، ۱۰ دقیقه اجازه دهید مواد با حرارت ملایم بجوشند.

زرده تخم مرغ را بزنید و پس از 10 دقیقه به خورشت اضافه و خوب مخلوط کنید، 15 دقیقه دیگر بگذارید با حرارت ملایم خورشت بجوشد و جا بیفتد سپس در ظرف بکشید. و به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا