غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت کدو با قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خورش کدو با قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. امروز می خواهیم دستور پخت خورشت کدو با قارچ را آموزش دهیم که در آن به جای گوشت یا مرغ از قارچ استفاده شده است. از همین رو یک غذای گیاهی محسوب شده که سبب می شود برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین نیز غذایی مناسب باشد. در ادامه با طرز تهیه خورشت کدو با قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. روغن به میزان لازم
  2. کدو: 8 عدد متوسط
  3. پیاز: 1 عدد
  4. زردچوبه: به میزان لازم
  5. رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  6. قارچ: 250 گرم
  7. غوره: 100 گرم
  8. نمک: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

در  تابه‌ ای روی حرارت متوسط کمی روغن بریزید و کدو‌ها را در آن سرخ کنید. در این میان در قابلمه‌ ای روی حرارت متوسط کمی روغن گرم کرده و پیاز را در آن تفت دهید، سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید. رب را هم به پیاز اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید، سپس یک لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید و بگذارید بجوشد. کدو، قارچ و غوره را به آن اضافه کنید و در نهایت به غذا نمک و فلفل بزنید و بگذارید تا جا افتاده شود. حال خورشت کدو آماده است و می توانید آن را در کنار برنج سرو نمایید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا