جهاد کشاورزی

بازدید از کشت و صنعت قارچ آبیک

این واحد تولید قارچ خوراکی در حال حاضر با 20 سالن پرورش به فعالیت خود ادامه می‌دهد

بازدید از کشت و صنعت قارچ آبیک، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، در ادامه سفر استانی هیئت دولت به استان البرز، از طرح پرورش کشت ‌و صنعت قارچ آبیک بازدید به عمل آورد.
نیکبخت، در ادامه بازدید از طرح‌های کشاورزی واقع در استان البرز از این کارخانه کشت و تولید قارچ خوراکی، نیز بازدید کرد.

کارخانه کشت و صنعت قارچ آبیک از سال 1367 آغاز به کار کرده و بیش از 35 سال است که بطور مداوم بکار خود ادامه داده است. این واحد تولیدی قارچ خوراکی، در حال حاضر با 20 سالن پرورش، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این واحد کشاورزی در حال حاضر در مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع مشغول بکار است و ظرفیت تولید سالانه 600 تن قارچ دکمه ای را دارد.

کشت و صنعت قارچ آبیک با نام تجاری میکالند فعایت خود را آغاز کرد. کیفیت قارچ این مزرعه از شرایط مطلوبی برخوردار است. بیشتر محصول این شرکت با بسته بندی مناسب در بازار عرضه می شود. این واحد در منطقه آبیک استان البرز واقع شده است. نزدیکی این مزرعه قارچ با استان های همجوار بازار مناسبی ایجاد کرده است. کلانشهرهای کرج و تهران بازار خوبی برای این واحد تولید و پرورش قارچ است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از واحد تولید کمپوست در آبیک
بازدید از کشت و صنعت قارچ آبیک

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از واحد تولید کمپوست در آبیک

مهدی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از مجموعه کشت و صنعت قارچ رامند مجار، بزرگترین واحد تولید کمپوست قارچ در شهرستان آبیک بازدید کرد.

این مجموعه به مساحت 28 هکتار در سال 1390 راه‌اندازی شده است و با سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان قادر است که سالانه ۱۶۰ هزار تن کمپوست(بستر رویش قارچ) تولید کند.

واحد گلخانه این مجموعه نیز در حال تکمیل بوده و مدل آن برگرفته از مدرن‌ترین گلخانه‌های کشور هلند است.

این مجموعه کمپوست بزرگترین و مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تولیدکننده کمپوست است که بیش از 350 نفر اشتغال مستقیم داشته است.

این واحد به لحاظ زیست محیطی یکی از مهمترین کارخانجاتی است که به محیط زیست کمک می‌کند، این مهم با مصرف بیش از۴۰ هزار تن کود مرغی و بیش از 60 هزار تن کلش به عنوان یکی از علل از بین بردن بیماری‌های مرغی محقق شده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما( ۱۰ تیر ۱۴۰۲ )

 

حضور استاندار در قارچ صدف
بازدید از کشت و صنعت قارچ آبیک

بازدید از کشت و صنعت قارچ آبیکبازدید از کشت و صنعت قارچ آبیک

بازدید استاندار قزوین از واحدهای تولید قارچ و کمپوست

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در بازدید از 2 واحد تولیدی مرتبط با قارچ در شهرستان آبیک با مسایل و مشکلات تولیدکنندگان کمپوست (بستر کشت قارچ) و قارچ خوراکی در استان آشنا شد.

محمد مهدی اعلایی در این بازدیدها با توانمندی ها و ظرفیت های واحد تولید کمپوست سهیل و واحد تولید قارچ خوراکی سحر در شهرستان آبیک آشنا شد.

استاندار قزوین با اشاره به کمک واحدهای تولید کمپوست و قارچ به تولید غذا و پروتئین در کشور، بیان نمود: از همه امکانات استان و ظرفیت های قانونی برای حمایت از این واحدها استفاده می کنیم.

همچنین اعلایی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی همه وظیفه داریم تا به بخش تولید به ویژه تولید محصولات غذایی کمک کنیم.

دشواری در تامین هزینه های تولید و نقدینگی، افزایش نرخ کلش گندم و دسترسی سخت به آن از جمله دغدغه های توایدکنندگان کمپوست و قارچ بود که در این بازدید مطرح شد.

استان قزوین در تولید کمپوست که بستر تهیه قارچ به شمار می رود رتبه نخست و در تولید قارچ خوراکی نیز جزو چهار استان کشور به شمار می رود.

سالانه نزدیک به ۱۵ هزار تن قارچ در استان قزوین تولید می شود.

ظرفیت سالانه تولید کمپوست قارچ خوراکی نیز در استان قزوین به حدود ۳۵۰ هزار تن می رسد.(۱۶ خرداد ۱۴۰۱ )

بازدید استاندار قزوین از یک واحد تولید قارچ خوراکی در این استان
بازدید استاندار قزوین از یک واحد تولید قارچ خوراکی در این استان
بازدید استاندار قزوین از یک واحد تولید قارچ خوراکی در این استان، به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از برنا از قزوین؛ هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین با حضور قبادی معاون اقتصادی استاندار، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمدپور فرماندار آبیک، از قسمت‌های مختلف یک واحد تولید قارچ و کمپوست در شهرستان آبیک بازدید کرد.

با فعالیت این واحد تولیدی ضمن تولید سالانه ۱۲۰۰ تن قارچ خوراکی  زمینه اشتغال برای ۱۴۰ نفر در منطقه فراهم شده است.
۲۰ درصد از تولیدات این واحد در حال حاضر به خارج از کشور صادر می‌شود.
گفتنی است؛ این واحد تولید قارچ در شهرستان آبیک یکی از دو واحد قارچ خوراکی استان است که گواهی استاندارد محصول سالم (از لحاظ باقی‌مانده سموم و هم از نظر عناصر سنگین) را دریافت کرده است.
بازدید استاندار قزوین از یک واحد تولید قارچ خوراکی در این استان
بازدید استاندار قزوین از یک واحد تولید قارچ خوراکی در این استان
به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایرنا، فاطمه خمسه در جریان بازدید هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین از یک واحد تولید قارچ خوراکی در شهرستان آبیک، افزود: این استان در تولید قارچ خوراکی به عنوان قطب کشور شناخته می‌شود و جزو چهار استان برتر کشور است.

وی افزود: در حال حاضر ۲ واحد تولید قارچ در استان قزوین موفق به دریافت گواهی استاندارد محصول سالم شده‌اند که تولیدات آن‌ها از نظر عناصر سنگین و سموم باقیمانده استانداردهای لازم را کسب کرده‌اند.(۷ بهمن ۱۳۹۹)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا