غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : سمبوسه قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه سمبوسه قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک پیش غذای ایرانی پرطرفدار طبخ شده با قارچ رفته ایم. در این مقاله دستور پخت سمبوسه قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم که یک پیش غذا یا میان وعده مقوی و خوشمزه می باشد. سمبوسه در اصل نوعی غذای ایرانی است که ابتدا بیشتر در مناطق جنوبی ایران طبخ می شده است و از قرار دادن مواد غذایی در خمیر پهن شده و نازک و سرخ کردن آن حاصل می شود؛ اما امروزه مصرف سمبوسه فقط محدود به ایران نبوده و در سراسر جهان توسط رستوران های ایرانی یا لبنانی رواج یافته و طرفداران زیادی دارد. این غذای خوشمزه معمولا به صورت تند طبخ شده یا برای سرو آن از سس تند استفاده می کنند. سمبوسه ای که امروز قصد آموزش دستور پخت آن را داریم فاقد گوشت بوده و یک غذای گیاهی محسوب می شود و از این رو گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا به اصطلاح وجترین می باشد. لطفا در ادامه با ویدیوی طرز تهیه این سمبوسه قارچ لذیذ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. سیب زمینی آب‌پز شده: 1 الی 2 عدد
  2. قارچ: 250 گرم
  3. فلفل دلمه‌ای: 1 عدد
  4. پیاز: 1 عدد
  5. ادویه: به دلخواه (زرد چوبه, فلفل سیاه و کاری)
  6. نمک: به میزان لازم
  7. جعفری: 1 فنجان

 

طرز تهیه:

تمام مواد به جز پیاز را درشت خرد می‌کنیم پیاز خلالی کرده سرخ می‌کنیم فلفل و قارچ هم اضافه کرده تفت می دیم. بعد سیب زمینی, جعفری, ادویه و نمک را اضافه و با هم مخلوط می‌کنیم. مواد آماده شده را درون نان لواش می‌ریزیم و به‌صورت مثلث می‌پیچیم و در روغن سرخ می‌کنیم.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این پیش غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا