غذای ملل با قارچ

سوفله کدو بادمجان با قارچ

دستور پخت سوفله کدو بادمجان با قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک سوفله جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم سوفله کدو و بادمجان با قارچ است. سوفله در اصل نوعی غذای فرانسوی است که از گریل کردن مواد مختلف به صورت لایه لایه به همراه پنیرهای مختلف حاصل می شود. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

بادمجان: نیم کیلو
کدو: نیم کیلو
گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰ گرم
پیاز سرخ‌کرده: ۱ قاشق غذاخوری
قارچ خورد شده: ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای خورد شده: ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا: ۲۵۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
سس سفید: ۱ لیوان
روغن: به‌اندازه لازم
نمک و فلفل: به‌اندازه کافی

طرز تهیه:

بادمجان و کدوها را پس از پوست کندن از طول به چهار قسمت تقسیم کرده و سرخ نموده و جدا می‌گذاریم. سپس گوشت را تفت‌داده و قارچ و فلفل دلمه‌ای را اضافه و بعد پیاز سرخ‌شده و رب و نمک و فلفل را اضافه و تفت می‌دهیم و یک استکان آب ریخته و در آن را بسته و می‌گذاریم که آب آن تمام شود. یک ظرف پیرکس مناسب برداشته ته آن را چرب می‌کنیم و یک بادمجان و یک کدو سرخ‌شده می‌چینیم تا ته ظرف پر شود.

حالا مقداری از مایع مخلوطمان را روی بادمجان و کدو قرار داده و ۲ قاشق مایع سس سفید به همراه پنیر پیتزا روی مایعمان اضافه و صاف می‌کنیم مجدد کدو و بادمجان را چیده و همین روش را ادامه می‌دهیم تا مواد ما تمام شود و روی آن را با پنیر پیتزا می‌پوشانیم فر را که قبلاً گرم کرده‌ای ظرف را در آن قرار می‌دهیم به مدت ۱۰ دقیقه تا پنیر آن آب شود.

نوش جان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا