اخبار تولید قارچ سراسر کشور

صدور اولین مجوز پرورش گانودرما در فارس

با تولید سالانه ۵ تن به‌ عنوان بزرگ‌ترین مجموعه قارچ دارویی گانودرما به بهره‌برداری رسیده است.

صدور اولین مجوز پرورش گانودرما در فارس، صدور اولین مجوز پرورش گانودرما، برای اولین بار مجوز پروانه بهره‌برداری یک واحد تولید و پرورش قارچ «گانودرما» در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع در شهرستان فسا توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس صادر شد.


به گزارش خبرگزاری هاگ- مصطفی اوجی، مدیر صدور مجوز سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اظهار کرد: این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۵ تن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بدون دریافت تسهیلات به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه قارچ دارویی گانودرما در جنوب استان فارس به بهره‌برداری رسیده است.

اوجی مدیر صدور مجوز سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با اشاره به خواص این‌گونه قارچ گانودرما ازنظر درمانی و منبع غنی ترکیبات آلی اظهار کرد: در جهان این قارچ یکی از کامل‌ترین مواد غذایی و دارای گونه‌ های متعددی است که نوع قرمز (هلندی) آن با دارا بودن خواص درمانی بالا در این واحد تولید، توانسته در بازار جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

قارچ گانودرما از فواید و خواص بیشماری برخوردار است. استفاده از این قارچ در صنایع مختلف بر اهمیت کشت و پرورش آن افزوده است. این قارچ نسبت به قارچ دکمه ای در برابر بیماری ها مقاوم تر و کشت گانودرما مقرون به صرفه است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا