پیش غذا و دسر با قارچ

بیکن قارچ و تخم‌مرغ یک صبحانه کامل

صبحانه به اعتقاد اکثریت کارشناسان مهمترین وعده غذایی فرد در طول روز می باشد

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک صبحانه کامل تهیه شده از قارچ رفته ایم. صبحانه به اعتقاد اکثریت کارشناسان مهمترین وعده غذایی فرد در طول روز می باشد به همین دلیل باید بتواند تمام مواد مورد نیاز بدن را در طول ساعات فعالیت تامین نماید. از این رو استفاده از مواد غذایی پرخاصیت و مقوی نظیر تخم مرغ، شیر، انواع سبزیجات را باید در این وعده غذایی بگنجانیم. همان طور که در مقالات سایت از خواص شگفت انگیز قارچ و تاثیر آن در سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها گفته ایم، حال می خواهیم توصیه هایی برای مصرف روزانه این ماده غذایی پرخاصیت و نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه برای افراد انجام دهیم. امروز آموزش تهیه یک صبحانه کامل و مقوی حاوی قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. پس با ما همراه باشید با طرز تهیه بیکن قارچ و تخم مرغ :

 

مواد لازم:

  1. قارچ 8 عدد (پورتبلو،‌ ساقه جداشده، یا قارچ معمولی درشت)
  2. روغن‌زیتون 1 ق س
  3. نمک طبق ذائقه
  4. فلفل طبق ذائقه
  5. پنیر رومانو نصف فنجان
  6. تخم‌مرغ 8 عدد
  7. بیکن 8 برش گرد

 

طرز تهیه:

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت داغ کنید. کف یک سینی فر را با فویل آلومینیومی نچسب بپوشانید. کلاه قارچ‌ها را با ملایمت با یک حوله‌ی کاغذی نم‌دار پاک‌کنید سپس به‌صورتی که سمت دکمه‌دار آن رو به بالا باشد داخل سینی فر بچینید. روی آنها با قلم‌مو کمی روغن‌زیتون بمالید و نمک و فلفل بپاشید.

سینی را داخل فر قرار دهید و 10 دقیقه قارچ‌ها را بریانی کنید. قارچ‌ها را برگردانید و 10 تا 15 دقیقه دیگر بریانی کنید تا نرم و قهوه‌ای شوند. از فر بیرون بیاورید و دوباره برگردانید به‌صورتی که سمت دکمه‌دار آن رو به بالا باشد. نیمی از پنیر رومانو را روی آنها بپاشید و کنار بگذارید.

حالا وقت پختن تخم‌مرغ‌هاست. آنها را طبق سلیقه‌ی خود نیمرو کنید اما پیشنهاد می‌کنم جوری درستشان کنید که زرده کمی شل باشد. در همین زمان یک تابه‌ی بزرگ نچسب را روی شعله‌ی متوسط داغ کنید. بیکن را اضافه کنید و بپزید تا طلایی شود. یک‌بار از آن‌رو کنید و کلاً حدود یک دقیقه تفت دهید.

برای سرو کردن کلاه‌های قارچ را داخل 4 بشقاب بچینید. روی هرکدام یک تکه بیکن، یک تخم‌مرغ آماده شده و کمی پنیر رومانو قرار دهید و بلافاصله سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم از تهیه و میل کردن این صبحانه کامل و مقوی در کنار عزیزانتان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود را در باب سری مقالات آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا