غذای ملل با قارچ

طرز تهیه پاستا آلفردو با قارچ همراه با آموزش ویدیویی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی معروف و پرطرفدار طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای ایتالیایی یعنی پاستا آلفردو با قارچ است. پاستا یک نوع غذای ایتالیایی است که حدود 350 مدل مختلف از آن موجود است. در ادامه با ویدیوی طرز تهیه پاستا آلفردو خوشمزه و پرطرفدار با ما همراه باشید.

 

مواد اولیه برای تهیه پاستا آلفردو با قارچ

 

  • پاستا پنه : ۲۰۰ گرم
  • سینه مرغ : ۲۰۰ گرم
  • قارچ : ۶ عدد
  • شیر : ۱ لیوان
  • خامه : ۲۰۰ گرم
  • پنیر پارمزان : ۴ قاشق غذاخوری
  • سیر : ۱ حبه
  • کره : ۲۵ گرم
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار کافی
  • آویشن : ۱ قاشق چایخوری

 

پاستا آلفردو با پاستا

طرز تهیه پاستا آلفردو با قارچ

 

 

مرحل اول پخت مرغ

 

برای تهیه پاستا آلفردو با قارچ، ابتدا سیر را رنده کرده، سپس یک تابه را روی حرارت قرار داده و کره را داخل تابه می‌اندازیم. در ادامه سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم. پس از اینکه عطر سیر درآمد، گوشت مرغ را که به صورت نگینی خرد کرده‌ایم، به تابه اضافه می‌کنیم. پس از گذشت کمی زمان که مرغ تفت داده شد و رنگش تغییر کرد، نصف فنجان آب جوش به تابه اضافه کرده و درب تابه را می‌گذاریم تا مرغ بپزد.

 

 

مرحله دوم تهیه پاستا

 

در این فاصله قابلمه‌ای مناسب را تا نیمه آب پر می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید. در همین حین ۱ قاشق غذاخوری روغن و ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا آب به نقطه جوش برسد. پس از اینکه آب جوش آمد، پاستا را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا به طور کامل بپزد. در این مرحله پاستا را آبکشی کرده و کنار می‌گذاریم.

 

 

مرحله سوم آماده سازی مایه پاستا

 

در ادامه پس از اینکه آب مرغ به طور کامل تبخیر شد، قارچ ها را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می‌کنیم. حالا مواد را به خوبی تفت می‌دهیم تا قارچ نیز به طور کامل سرخ شود. در ادامه شیر را به همراه خامه به تابه اضافه می‌کنیم و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس درب تابه را می‌گذاریم تا شیر جوش بیاید.

 

 

مرحله چهارم مخلوط کردن پاستا و مایه و سرو غذا

پس از اینکه شیر به نقطه جوش رسید، درب تابه را کنار گذاشته، سپس پاستا را به همراه پنیر پارمزان به تابه اضافه کرده و مواد را مخلوط می‌کنیم. در ادامه صبر می‌کنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند. پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، تابه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم. در ادامه پاستا را درون ظرف سرو می‌ریزیم، سپس آویشن را به صورت پخش روی پاستا می‌ریزیم و آن‌را به صورت داغ سرو می‌کنیم.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا