غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : قارچ پلو با مرغ

آشپزی با قارچ : دستور پخت قارچ پلو با مرغ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی قارچ پلو با مرغ رفته ایم. غذاهای برنجی جزو مشهورترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی هستن از همین رو انواع مختلفی دارند و با مواد غذایی مختلفی نیز طبخ می شوند. در ادامه با ما همرا باشید با دستور پخت قارچ پلو با مرغ خوشمزه:

 

مواد لازم:

  1. قارچ: 500 گرم
  2. سینه مرغ: 500 گرم
  3. پیاز: 56 ق غذاخوری
  4. برنج: 34 پیمانه
  5. کنسرو نخود فرنگی: 1 لیوان
  6. زعفران دم‌ کرده: 4 ق غ
  7.  کره یا روغن: 100 گرم
  8. آب‌ لیمو ترش: 2 ق غذاخوری
  9. نمک، فلفل: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

برای تهیه قارچ پلو ابتدا سینه مرغ را به شکل باریك و به طول 4 تا 5 سانتیمتر خرد كنید. قارچ‌ها را به شکل ورقه یا نگینی خرد كنید.ابتدا قارچ‌ها را همراه با آب لیموترش در دو مرحله در ماهیتابه با حرارت زیاد داخل روغن تفت دهید.

قارچ‌های سرخ‌شده را داخل قابلمه‌ای بریزید. مرغ ها را نیز در دو مرحله همراه نمک و فلفل سیاه سرخ كنید سعی كنید حرارت زیاد باشد تا مرغ آب نیندازد چون گوشت مرغ خشک و سفت می‌شود.

سپس مرغ‌ های سرخ شده را نیز روی قارچ‌ها بریزید. چهار قاشق از پیاز سرخ كرده، زعفران آب كرده و نخودفرنگی را به قابلمه اضافه كنید و روی حرارت بسیار ملایم بگذارید تا مواد حدود پنج دقیقه آهسته بجوشند. برنج سفید را آبكش كرده و دم كنیئ و هنگام سرو، مواد آماده را همراه با بقیه پیاز داغ در دیس لابه لای پلو بریزید.قارچ پلو خوشمزه شما آماده است. شما می‌توانید همین ترکیب را بدون گوشت مرغ و به صورت گیاهی تهیه کنید و یا نخودفرنگی آن را حذف کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایرانی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا