آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوفته قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوفته قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی پرطرفدار یعنی کوفته قارچ خوشمزه رفته ایم. کوفته همان طور که از نامش پیداست غذاییست که در قدیم از گوشت کوبیده شده در هاون و باقی مواد له شده به علاوه برنج درست می شده است. در ادامه با طرز تهیه کوفته قارچ خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم:
  1. برنج: 1/2 لیوان
  2. گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله):300 گرم (خرد شود)
  3. قارچ: 300 گرم
  4. سبزی خردشده (تره، جعفری و کمی شوید): 2 لیوان
  5. زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری
  6. پودر تخم گشنیز1 قاشق غذاخوری
  7. پیاز متوسط: 1 عدد
  8. رب گوجه‌ فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  9. تخم‌ مرغ: 1 عدد
  10. روغن: به مقدار لازم
  11. نمک و فلفل: به میزان دلخواه
مواد داخل کوفته:
  1. پیاز داغ1 قاشق غذاخوری
  2. سیر داغ1 قاشق چایخوری
  3. قارچ تفت داده‌ شده2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته قارچ:

برنج را پس از شستن با یک سوم لیوان آب، کمی نمک و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه بر روی اجاق می‌گذاریم. پس از این‌ که آب آن تمام شد، از روی اجاق برمی‌داریم تا خنک شود. در قابلمه بزرگی (که گنجایش سه عدد کوفته بزرگ را داشته باشد) کمی روغن می‌ریزیم و پیاز را سرخ می‌کنیم، بقیه زردچوبه را به آن اضافه می‌نماییم.

رب گوجه‌فرنگی را با 6 لیوان آب رقیق کرده و با کمی نمک و فلفل به آن اضافه می‌کنیم. در کاسه‌ای، برنج، گوشت، سبزی، قارچ (با کمی آب‌لیمو تفت‌داده شود) نمک، فلفل و پودر تخم گشنیز و تخم‌ مرغ را می‌ریزیم و با دست ورز می‌دهیم تا چسبندگی پیدا کند. سپس مایع را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و با دست به شکل گلوله‌های بزرگی درمی‌آوریم و میان هرکدام از آنها یک تا دو قاشق غذاخوری از مواد داخل کوفته می‌ریزیم و مجدداً به‌ صورت گرد درمی‌آوریم.

پس از این‌ که مخلوط آب و رب و پیاز داغ جوش آمد، کوفته‌ها را یکی به‌آرامی داخل آن می‌گذاریم و شعله را کم می‌کنیم. پس از چند دقیقه می‌توانیم کوفته‌ها را کمی غلت دهیم تا به سس آغشته شود. باید توجه داشته باشیم که در قابلمه کاملاً بسته نباشد زیرا این کار از جدا شدن کوفته جلوگیری می‌کند، پس از یک ساعت و نیم کوفته قارچ ، برای سرو آماده است.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا