غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوکو سبزی با قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوکو سبزی با قارچ (غذای گیاهی)

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی کوکوی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای امروز ما نوع متفاوتی از کوکو سبزی است که در طبخ آن قارچ نیز بکار رفته است. این غذا به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد. در ادامه با طرز تهیه کوکو سبزی و قارچ همراه ما باشید.

مواد لازم:
  1. مغز گردو: 3 عدد
  2. قارچ: 5 عدد
  3. تخم‌ مرغ6 عدد
  4. سبزی کوکو: نیم کیلو
  5. زرشک قرمز: 1 استکان
  6. نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
  7. روغن سرخ کردنی‌ 1 لیوان

 

طرز تهیه:

ابتدا قارچ‌ها را اسلایس کنید. زرشک را شسته و آب اضافه آن را بگیرید تا سنگ‌ ریزه نداشته باشد. گردوها را کمی خرد کنید. در ظرفی مناسب، سبزی‌ها، قارچ، گردو، زرشک را ریخته و تخم‌ مرغ‌ها را بشکانید و ادویه و نمک بزنید و این مخلوط را هم بزنید تا یکسان شود. بهتر است در ابتدا 4 تخم‌ مرغ را هم بزنید و اگر دیدید مخلوط شما هنوز نیاز به تخم‌ مرغ دارد، تخم‌ مرغ‌های بعدی را اضافه کنید. حال قالب مناسب و یا تابه‌ای که در نظر دارید روی حرارت گرم‌کنید و روغن را درون آن ریخته تا داغ شود. سپس مواد را داخل آن ریخته و مسطح کنید و سرخ‌کنید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا