آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : کوک اوون فرانسوی

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوک اوون فرانسوی با قارچ و سس بشامل

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی جذاب و لذیذ رفته ایم. غذایی که امروز می خواهیم آموزش دهیم کوک اوون فرانسوی است که یک غذای ساده و فوق العاده خوشمزه فرانسوی با طعمی بی نظیر می باشد. در ادامه با طرز تهیه کوک اوون فرانسوی و سس بشامل با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. سینه مرغ: 2 عدد
  2. کره: 50 گرم
  3. آرد: 1 قاشق غذاخوری
  4. آب: 2 پیمانه
  5. سیر2 حبه
  6. پیاز متوسط: 1 عدد
  7. استاک مرغ: 1 عدد
  8. قارچ ریز: 200 گرم
  9. رب گوجه‌ فرنگی2 قاشق غذاخوری
  10. روغن: به میزان لازم
  11. آب‌ لیمو2 قاشق غذاخوری
  12. نمک و فلفل و ادویه: به میزان دلخواه
  13. جعفری: به میزان دلخواه

 

طرز تهیه:

طرز تهیه سس بشامل:

ابتدا کره در تابه بریزید تا آب شود سپس پیاز خردشده و سیر حبه‌حبه شده را به آن اضافه کنید تا عسلی شود. حرارت را کم کرده سپس آرد را به پیاز اضافه کنید. آن تفت دهید تا آرد از حالت خامی درآید. استاک مرغ  را در آب ولرم حل کرده و به مخلوط پیاز و آرد اضافه کنید.  به مدت 15 دقیقه آن را جوشانده و از صافی عبور دهید.

طرز تهیه غذا:

حالا باید به سراغ قارچ‌ها بروید، ابتدا قارچ را در روغن تفت دهید. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ‌ها به آن در هنگام تفت دادن 2 قاشق آب‌لیمو اضافه می‌کنیم. سپس محلول رب گوجه‌فرنگی و آب ولرم را به قارچ اضافه کنیدحالا سینه مرغ را به‌صورت نگینی برش داده و سرخ‌کنید تا طلایی‌رنگ شود. اکنون تمام مواد را که شامل سس به شامل، مخلوط قارچ و رب گوجه‌فرنگی می‌باشد به مرغ اضافه و مخلوط می‌کنیم. مواد را به مدت 15 دقیقه حرارت می‌دهیم. در آخر مقداری جعفری را روی آن اضافه می‌کنیم و کوک اوون فرانسوی را سرو می کنیم.

نوش جان !!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای فرانسوی لذیذ در کنار عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود را در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا