آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : گراتن پاستا قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه گراتن پاستا قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ غذای بین المللی جذاب و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. امروز طرز تهیه گراتن پاستا قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. گراتن یا گراتین نوعی غذای فرانسوی است که در آن برش های مواد مختلف به صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته و در ظروفی غیرتخت به همراه پنیر، شیر یا حتی خامه گریل می شوند. در ادامه با طرز تهیه گراتن پاستا قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. پاستا فرمی: 1 بسته
  2. گوشت چرخ‌ کرده400 گرم
  3. قارچ: 100 گرم
  4. فلفل دلمه: 1 عدد
  5. پیاز: 1 عدد
  6. رب گوجه: 2 قاشق غذاخوری
  7. ادویه‌جات نمک، فلفل، پودر سیر، آویشن): به مقدار کافی
  8. پنیر پیتزا: 300 گرم
  9. شیر: 2 پیمانه
  10. آرد سفید: قاشق غذاخوری
  11. کره: 100 گرم

 

طرز تهیه:

مواد گوشتی را آماده کرده پیاز و گوشت را تفت می‌دهیم و قارچ و فلفل دلمه را اضافه می‌کنیم و ادویه‌جات را هم می‌ریزیم رب رو اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم گوشت پخته شود. پاستا را داخل آب جوش که کمی نمک و روغن به آن اضافه کردیم می‌ریزیم چند دقیقه که جوشید آبکش می‌کنیم.

برای تهیه سس ابتدا آرد و شیر را خوب مخلوط می‌کنیم تا گلوله گلوله نشود داخل ظرفی کره را آب می‌کنیم و شیر را به آن اضافه می‌کنیم مرتب هم می‌زنیم تا غلیظ شود. نمک و فلفل به مواد اضافه می‌کنیم و از روی گاز برمی‌داریم.

در ظرف موردنظر ابتدا کمی از سس ریخته و بعد پاستا و سپس سس گوشتی و باز هم سس و روی آن پنیر پیتزا می‌ریزیم و دوباره اینکار را تکرار می‌کنیم تا ظرفمان پر شود. و در آخر پنیر پیتزای فراوان می‌ریزیم و داخل فر با 200 درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه قرار می‌دهیم.  در انتها گریل را روشن می‌کنیم که پنیر طلایی شود. حالا گراتن پاستا ما آماده سرو می باشد.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا