آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : رشته فرنگی با گوشت گوساله و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک رشته فرنگی با گوشت گوساله و قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی ساده و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای آسیایی پرطرفدار یعنی رشته فرنگی با گوشت گوساله و قارچ است. رشته فرنگی یا نودل یک غذای ساده و قدیمی آسیای شرقی است که از برش بسیار نازک و بلند خمیر درست می شود که معمولا به مدت چند دقیقه در آب پخته می شوند و با سس های مختلف سرو می شوند. همچنین این غذا در کشورهای آسیای شرقی به صورت کمی آبدار و خوراک مانند تا حدودی جایگزین سوپ برای بیماران است. همچنین این غذا به صورت آماده و نیم پز هم در تمامی کشور ها در سوپرمارکت ها در دسترس است. در ادامه با طرز تهیه خوراک رشته فرنگی با گوشت گوساله و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. رشته فرنگی: 115 گرم
  2. گوشت: 115 گرم
  3. آب مرغ: 1 پیمانه
  4. فلفل چیلی: 1 عدد
  5. قارچ: 5 عدد کوچک
  6. کلم بروکلی: 1 عدد
  7. زنجبیل: 1 تکه متوسط
  8. پیاز: 1/2 پیمانه
  9. زیره: 1 قاشق چای‌خوری
  10. نمک: به میزان لارم
  11. روغن: زیتون به میزان لازم

 

طرز تهیه:

آب را داخل قابلمه جوشانده و رشته فرنگی‌ها (بهتر است رشته‌های نازک باشد) را مطابق با روش نوشته شده روی بسته آن داخل آب می‌ریزیم. در همین‌حال روغن زیتون را به همه قسمت‌های گوشت می‌مالیم، سپس زیره و مقدار کمی نمک را مخلوط کرده و آن را نیز به همه سطوح گوشت می‌مالیم.

گوشت را داخل تابه‌ای که کامل گرم شده قرار می‌دهیم، طوری که حرارت به همه قسمت‌های آن برسد. پیاز، زنجبیل و فلفل چیلی را به گوشت اضافه کرده و اجازه می‌دهیم برای 2 دقیقه روی حرارت بماند، سپس قارچ‌ها، آب مرغ و کلم بروکلی را به موادمان اضافه می‌کنیم.

در انتها رشته فرنگی‌ها را آبکش کرده و آن را نیز به مواد داخل تابه می‌افزاییم و کاملاً با گوشت مخلوط می‌کنیم. سپس ادویه را به اندازه مناسب به آن اضافه می‌کنیم. بعد از این‌ که گوشت پخته شد آن را از تابه خارج کرده و برش می‌زنیم و همراه با رشته‌ها و کلم بروکلی در یک کاسه بزرگ سرو می‌کنیم، طوری که تکه‌های گوشت روی مواد قرار بگیرد. هم‌ چنین آب باقی‌ مانده داخل تابه را در کاسه می‌ریزیم.

 

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا