اخبار جهان در حوزه قارچ

آتش سوزی در کارخانه قارچ + ویدیو +دستگیری عامل آتش سوزی

کارخانه قارچ Ostrom طعمه شعله های آتش (بروزرسانی شد)

وقوع آتش سوزی در کارخانه قارچ Ostrom mushroom بعد از اتفاقات اخیر اعتراضات کارگری و بسته شدن سایت قدیمی این کارخانه که منجر به بیکاری کارگران ساکن این منطقه گردید.

ساعت 4 عصر 31 می 2023 آتش سوزی بزرگی در کارخانه Ostrom mushroom واقع در منطقه Lacey ایالت واشنگتن، اتفاق افتاد!!!

دیروز حوالی عصر زنگ خطر ایستگاه شماره 3 آتش نشانی منطقه Lacey به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت منطقه آتش سوزی واقع در جاده 8322 اعزام شدند. آتش سوزی گزارش شده در کارخانه قارچ Ostrom یکی از بزرگترین کارخانه های قارچ کشور آمریکا بود! با رسیدن به منطقه آتش سوزی، آتش نشانان با آتش سوزی گسترده ای روبرو شدند و درخواست نیرو های بیشتر و کمک هوایی نیز کردند.

شدت آتش سوزی به قدری بود که ستون دود و حرارت آن از کیلومترها دورتر نیز دیده میشد. این آتش سوزی محیب در سایت قدیمی و نیمه متروک شرکت Ostrom mushroom اتفاق افتاده بود و محار آن توسط 2 تیم از آتش نشانان منطقه و خدمه 6 بخش دیگر به همراه هلیکوپتر تا ساعت 11 شب بطول انجامید و خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت.

 

 

استیو بروکس، رئیس آتش نشانی منطقه لیسی گفت: آتش سوزی در ساختمانی به مساحت 75000 فوت مربع در سایت متروکه کارخانه قارچ صورت گرفته است. اگرچه این یک ساختمان بزرگ بود، اما ساختار داخل آن به چند بخش تقسیم شده است که کار را کمی دشوارتر میکرد. خدمه آتش نشانی ابتدا از بیرون ساختمان با آتش مبارزه کردند، اما بعدا وارد آن شدند و خوشبختانه کسی را در داخل آن پیدا نکردند.

وی گفت آتش سوزی مهار شده است اما سقف قسمت های زیادی از ساختمان بر روی تاسیسات فرو ریخته و ماموران ما برای مهار کامل لازم است تا تمام شب را تا صبح پنجشنبه در منطقه بمانند.

آتش سوزی در کارخانه قارچ Ostrom mushroom
شدت آتش سوزی به قدری بود که ستون دود و حرارت آن از کیلومترها دورتر نیز دیده میشد

شدت دود حاصل از آتش سوزی بقدری بود که مدرسه راهنمایی Nisqually که واقع در تقاطع جاده ماروین است و به کارخانه نزدیک می باشد مملو از دود شده و به این دلیل فردا تعطیل می باشد!

این آتش سوزی در ساختمان های متعلق به شرکت Ostrom mushroom رخ داده است که نزدیک یک سال است که تعطیل و بی استفاده رها شده اند. دلیل این تعطیلی انتقال کارخانه به سایت جدید واقع در منطقه یاکیما می باشد.

علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است و از آنجایی که هیچ دلیل واضحی وجود ندارد اداره آتش نشانی با همکاری پلیس منطقه در حال تحقیقات جهت بررسی علت این حادثه می باشند. با توجه به اعتراضات و تجمعات کارگران این کارخانه در چند ماه اخیر به دلیل جابجایی کارخانه و تعدیل نیرو که سبب بیکاری عده ای از آنها شده بود، عمدی بودن این آتش سوزی دور از ذهن نمی باشد!

گالری تصاویر آتش سوزی کارخانه قارچ:


 

بروزرسانی 3 ژوئن 2023

دستگیری عامل آتش سوزی

روز جمعه کارآگاهان اداره پلیس منطقه لیسی با کمک افسر منابع مدرسه کلانتری شهرستان تورستون، یک دختر بچه 12 ساله را به اتهام آتش زدن کارخانه قارچ متروکه Ostrom mushroom دستگیر کردند.

این دختر همچنین به اتهام حبس غیر قانونی و تجاوز به نوجوان دیگری در همان روز و در نزدیکی محل آتش سوزی محکوم شده است!

هنوز انگیزه دقیق این نوجوان برای آتش زدن کارخانه قارچ، مشخص نیست و مامورین پلیس مشغول بازجویی از متهم می باشند.

دستگیری عامل آتش سوزی کارخانه قارچ
دستگیری دختر 12 ساله به جرم آتش زدن کارخانه قارچ

آتش سوزی کارخانه مهار شده است و احتمال انتشار آن نیست ولی هنوز آتش داخل ساختمان کاملا خاموش نشده است. مقامات آتش نشانی لیسی می گویند که خاموش کردن آتش ممکن است چند روز طول بکشد، زیرا آتش در یک ساختمان بسیار بزرگ است که قفسه های قارچ چوبی با عمر بیش از 50 سال در آنها قرار دارد که خاموش کردن آنها کمی دشوار است.

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا