اخبار اقتصادی صنعت قارچ

زیان پرورش‌دهندگان قارچ ادامه‌دار شد

قیمت هر یک کیلو قارچ درجه‌یک ۱۷ هزار تومان

زیان پرورش‌دهندگان قارچ ادامه‌دار شد. وضعیت پرورش قارچ خوراکی در کشور به زیان تولیدکنندگان است.

محمدحسن افشار رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی درباره آخرین وضعیت بازار قارچ گفت: به علت اینک دمای هوا رو به خنکی و سردی پیش می‌رود گرایش به سبزیجات و استفاده از قارچ کم شده است که در افزایش قیمت قارچ در بازار تأثیر داشته است.

افشار قیمت هر یک کیلو قارچ درجه‌یک را ۱۷ هزار تومان و قارچ درجه ۲ را کیلویی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان و قارچ درجه سه را ۷ تا ۸ هزار تومان ارزیابی کرده است.

رئیس انجمن پروش دهندگان قارچ خوراکی گفت: بنا بر آخرین برآوردها از قیمت تمام‌شده در سال گذشته نرخ هر کیلو قارچ درجه یک با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده درب مزرعه ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است درحالی‌که در ۸ ماه ابتدای سال متوسط دریافتی قارچ داران ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که این امر نشان می‌دهد که قارچ داران به‌طور مداوم در حال زیان هستند.

افشار درباره میزان تولید روزانه قارچ خوراکی گفت: تولید روزانه قارچ در کشور بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن است که هرساله در فصل سرما به علت کاهش تولید سبزی مصرف قارچ زیاد می‌شود.

افشار ادامه داد: مجموع صادرات قارچ خوراکی در 6 ماه اول سال 7 هزار تن بوده که با باز شدن مرز عراق در چند روز گذشته و برطرف شدن موانع صادراتی پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال مجموع صادرات به 20 تن برسد.

همچنین در این شرایط صادرات بیشتر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس است و با توجه به مشکلات روابط اروپا با روسیه درباره اوکراین ما می‌توانستیم از این وضع نهایت استفاده را برای صادرات به روسیه داشته باشیم.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا