انواع قارچ سمی و نحوه تشخیص

قارچ گلدن تیچر (golden Teacher)

مجیک ماشروم یا قارچ جادویی گلدن تیچر

قارچ گلدن تیچر چیست؟ گلدن تیچر یکی از گونه‌های قارچ Psilocybe است، این قارچ نیز مانند قارچ سیلوسایبین و آمانیتا موسکاریا نوعی مجیک ماشروم یا قارچ جادویی و در واقع یک روانگردان طبیعی می باشد. البته که قارچ های جادویی با اثرات ملایم تری که نسبت به روانگردان های شیمیایی دارند کمتر باعث تجربه های بد می شوند اما با این وجود مضرات و عوارض مخرب خود را دارا می باشند. اطلاعات کمی در مورد منشا این قارچ روانگردان وجود دارد اما قارچ جادویی  golden Teacher اولین بار دهه ۱۹۸۰ ظاهر شد و منشأ دقیق آن همچنان دارای ابهام است.

برای شناسایی این قارچ می‌توان از لکه‌های زرد یا طلایی روی کلاهک به راحتی کلاهک به‌ راحتی آن شناخت، هم چنین از دیگر مشخصات ظاهری این قارچ ساقه ظریف و بلند سفید یا ارغوانی رنگ و کلاهک بزرگشان با رنگ طلایی یا لکه های طلایی است که از سایر قارچ های خانواده سیلوسایبین بزرگ تر و زیباتر می باشند.

در برخی کشورها کیت پرورش آن به صورت قانونی یا غیرقانونی و بیشتر از طریق آنلاین به فروش می رسد که می توان این قارچ را به راحتی در منزل پرورش داد. دوره رشد آن سریع بوده و  در در فلاش های بزرگ رشد می کند و قابل برداشت می باشد.

کیت پرورش قارچ گلدن تیچر
کیت پرورش قارچ گلدن تیچر

شکل ظاهری قارچ‌های گلدن تیچر

این قارچ دارای بدنی بارده و دارای یک کلاه قابل‌ تشخیص و کمی خمیده (گنبدی شکل) با رنگ زرد یا طلایی با لکه های ریز زرد رنگ است که اندازه آن می‌تواند تا قطر ۸ سانتیمتر برسد. گلدن تیچر یک پایه توخالی دارد که به سمت پایه ضخیم‌تر است. 2 مدل از این قارچ وجود دارد که شکل کلاهک های آنها با هم متفاوت است یک نوع دارای کلاهک چتری شکل می باشد و رنگ معمولا روشنتر است و گونه دیگر کلاهکی گنبدی شکل دارد که طلایی رنگ می باشد.

تأثیر قارچ گلدن تیچر بر افراد

از این قارچ در آمریکای جنوبی و بعضی دیگر از کشورها برای ترمیم ذهن و روح افراد از این قارچ‌ها استفاده می‌شود. ولی باید دانست که این قارچ دارای تأثیرات توهم‌زایی است که اگر بخواهید برای درمان از آن استفاده کنید حتماً باید با پزشک مشورت کنید. گلدن تیچر به خاطر تأثیرات روحی معنوی که در بسیاری از نقاط دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

قارچ گلدن تیچر از خانواده قارچ سیلوسایبین است و یک روانگردان با قدرت متوسط ​​است. این قارچ معمولا به صورت خشک شده و به صورت خوراکی مصرف می شود؛ هنگامی که سیلوسایبین مصرف می شود توسط بدن به سیلوسین، ترکیب اصلی روانگردان های موجود در قارچ های جادویی، تبدیل می شود و شروع به اثرگذاری بر مغذ و اعصاب می کند. برای کسانی که به تازگی شروع به مصرف می کنند دوز اولیه تقریباً 2 گرم قارچ خشک است. 2 گرم این امکان را به مصرف کننده می دهد تا بدون احساس ضعف یا از کنترل خارج شدن، اثرات قارچ را تجربه کند. دوز متوسط ​​​​معمولا بین 3 یا 4 گرم قارچ خشک است، و مصرف 5 گرم یا کمی بیشتر احتمالاً یک تجربه متعالی کامل را به فرد میدهد.

مصرف این قارچ باعث می شود که جهان را با روشی متفاوت درک کنید و ادراکی ذهنی و افکاری متفاوت را نسبت به همه چیز تجربه کنید و یا حس بلوغ فکری نمایید. نور ها و انعکاس نورها را به گونه ای دیگر وبه صورت درخششی خیره کننده ببینید و صداها را متفاوت بشنوید. همچنین یک تجربه شاد و روح بخش از کارهایی معمولی مثل حرف زدن یا گوش دادن به موسیقی بدست آورید.

توهمات و حالات حاصله از مصرف این قارچ معمولا 45 دقیقه بعد از مصرف ظاهر می شود. این قارچ جادویی یک توهم زای کامل نیست یعنی چیزی را نمی بینید که وجود خارجی ندارد بلکه فقط تصاویر و نور و صداهای اطراف را به گونه ای متفاومت و با شدت بیشتری خواهید دید و احساس و افکار و درکتان از محیط پیرامون متفاوت از گذشته خواهد بود. حالات به وجود آمده بعد از مصرف این قارچ معمولا به صورت استاندارد حدود 6 ساعت طول می کشد که در بین مصرف کنندگان به trip time یا زمان سفر معروف است.

مجیک ماشروم یا قارچ جادویی گلدن تیچر
مجیک ماشروم یا قارچ جادویی گلدن تیچر

*** مصرف مجیک ماشروم یا قارچ جادویی در اکثر نقاط دنیا از جمله ایران غیرقانونی می باشد. ما به عنوان یک رسانه مصرف این قارچ ها را توصیه یا رد نمی کنیم بلکه فقط می پذیریم که مصرف اینگونه قارچ ها همانند دیگر روانگردان ها و یا مواد مخدر به صورت غیرقانوی اتفاق می افتد؛ بنابراین هدفمان فقط اطلاع رسانی و آگاه ساختن مردم می باشد و معتقدیم که داشتن اطلاعات سبب کاهش آسیب به افراد جامعه و کمک به ایمن نگه داشتن آنها در برابر اینگونه پدیده ها خواهد شد.

با قارچ های سمی در هاگ آشنا شوید.
4.6/5 - (45 امتیاز)

‫10 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا