آموزش تولید و پرورش قارچ

آشنایی با تولید و پرورش قارچ خوراکی؟؟!!

آشنایی با تولید و پرورش قارچ خوراکی، علم و دانش از زبان ارسطو ملقب به معلم اول، مجموعه ای از آگاهی های قابل اعتماد است که از لحاظ منطق و عقل قابل توضیح باشد ولی علوم در شاخه های کشاورزی که بر پایه تجربه شکل گرفته اند شامل دو بخش علم و تجربه سال های متمادی فعالان کشاورزی است.

در صنعت قارچ که هدف آن بهره برداری حداکثری از نهاده های تولید است و موفقیت آن نیز در بهره برداری حداکثری کمی و کیفی محصول است، اهمیت آموزش و یادگیری تجارب فریختگان و صاحبان تجربه کاملا مشهود بوده و در حقیقت این نقطه از نیاز است که با توجه به هزینه های سنگین تولید و قیمت تمام شده بالای محصول بویژه درشرایط اقتصادی کنونی کشور، پرورش قارچ را به یک فعالیت پویا و فعال تبدیل کرده است.

اهمیت انتقال تجارب به قدری ارزنده و مهم است که مستشاران و مشاوران خارجی تجارب سال های دور خود و صنعت قارچ در کشورهای مختلف را در قبال دریافت وجه در اختیار مشتاقان و نیازمندان آن قرار می دهند و جالب این کار این در ابتدا در قالب دوستی و رایگان بوده و امروزه خود تبدیل به روش کسب و کار شده است.

در هر صورت استفاده از تجارب و دانسته های دیگران شرط عقل بوده و بویژه در ایام سختی اقتصادی و اجتماعی کشور این امر بسیار پسندیده و عقلانی است.

میتوانید در هاگ مقالات بیشتر در زمینه آموزش تولید و پرورش قارچ را مطالعه نمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا