تکنولوژی در صنعت قارچ

آشنایی با دستگاه توزین و پر کننده قارچ

ابزاری برای سرعت بخشیدن به مراحل بسته بندی

آشنایی با دستگاه توزین و پر کننده قارچ به بررسی ابزاری می‌پردازد که در مراحل اولیه بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسته‌بندی قارچ

کار پرورش قارچ کاری سودآور است، چراکه رشد این ماده غذایی دوست داشتنی بسیار سریع است و در عرض 6 تا 8 هفته بعد از کاشت به بازار عرضه می‌شود.

مرحله بسته‌بندی برای مواد‌غذایی به خصوص قارچ اهمیت فراوانی دارد. زمان برداشت تا بسته‌بندی باید کوتاه باشد، بعلاوه در حین بسته‌بندی می‌بایست کمترین آسیب به قارچ‌ها وارد شود. همین‌طور ظروف مورد استفاده در بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که از تجمع رطوبت در داخل ظرف جلوگیری کند.

امروزه از انواع مختلف بسته‌بندی در حوزه مواد‌غذایی و قارچ استفاده می‌شود، ولی یکی از بهترین آن‌ها، بسته‌بندی در ظروف پلاستیکی یکبار مصرف است. این ظروف مدت زمان ماندگاری موادغذایی را بالا می‌برند.

دستگاه توزین و پر کننده قارچ

استفاده و آشنایی با دستگاه توزین و پر کننده قارچ کمک می‌کند تا علاوه بر سرعت بخشیدن به مراحل انجام کار، از بروز آسیب به قارچ جلوگیری شود و همین امر می‌تواند در بیشتر شدن عمر مفید قارچ‌ها اثر گزار باشد.

دانشنامه صنعت قارچ، هاگ فیلمی تهیه کرده است، در آن می‌توانید دستگاه توزین و پرکننده قارچ را که چندین لاین دارد مشاهده بفرمایید.

 در ضمن فراموش نکنیم که نحوه نگهداری از این ماده غذایی در ماندگاری آن اثرگزار است. حتما به میزان مورد نیاز قارچ خریداری کنید تا مجبور نباشید برای مدت طولانی آن را داخل یخچال نگه‌داری نمایید.
فراموش نکنیم که نگهداری به مدت طولانی باعث فاسد شدن و از بین رفتن ارزش غذایی این گیاه سرشار از پروتئین می‌شود. در صورتی که تمایل دارید برای مدت طولانی‌تری از قارچ‌ استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن‌ را سرخ و سپس فریز کنید.
اگر هم تمایل دارید بیشتر با حوزه تکنولوژی در صنعت کشاورزی و قارچ آشنا شوید، می توانید در هاگ بخش تکنولوژی در صنعت قارچ را مطالعه بفرمایید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا