قارچ های خوراکی

آشنایی با قارچ بولتوس ادولیس یا قارچ پورچینی

قارچ پورچینی (پورسینی) را بیشتر بشناسیم

برای آشنایی با قارچ وحشی خوراکی بولتوس ادولیس یا قارچ پورچینی (پورسینی) (King bolrtus, porcini, cep)  با ما همراه باشید.

  • فرمانرو: قارچ
  • بخش: Basidiomycota
  • دسته: Agaricomycetes
  • رده: Boletales
  • تیره: Boletaceae
  • جنس: Boletus
  • گونه: B. edulis
  • نام علمی: Boletus edulis

مشخصات ظاهری قارچ بولتوس ادولیس

کلاهک در اندازه متوسط تا بزرگ، به رنگ خرمایی، قهوه‌ای یا قرمز متمایل به قهوه‌ای، حفره‌ها یا خلل و فرج در نمونه‌های جوان به رنگ متمایل به سفید و در قارچ‌های بالغ به رنگ زرد زیتونی است.

ساقه ضخیم، که در قسمت مجاور زمین پیازی شکل و در بخش زیر کلاهک باریک شده است. سطح ساقه حداقل در نزدیکی کلاهک به‌صورت شبکه تورمانند است. این قارچ مانند پولی پورها به‌جای ژیل ها یا تیغک‌ها، دارای حفره‌هایی در زیر کلاه‌ها می‌باشد.

واریته ای ازاین‌گونه به نام The Clifornia King Boletus  با نام علمی Boletus edolis var. grandedulis دارای کلاهک به رنگ قهوه‌ای، و بسته به محل استقرار و برخورداری از نور، از سفید تا قهوه‌ای تیره یا قرمز قهوه‌ای یا قهوه‌ای متمایل به زرد، زیر سطح کلاهک نیم کره‌ای شکل، داری حالت اسفنجی و محل استقرار اسپورهاست.

زیر کلاک تیوبی شکل است و فصل رویش آن اواخر تابستان تا اواسط پاییز است.

فصل رویش: در ارتفاعات کم در اوایل پاییز، و در ارتفاعات زیاد تابستان گاهی هم در بهار.

محل رویش قارچ بولتوس ادولیس

این قارچ بر روی درختان صنوبر، کاج، بلوط و غان می‌روید و گاهی هم در مجاورت درختان و در روی زمین مشاهده می‌شود.

کیفیت قارچ: دارای طعم مطلوب، با بافت نرم، گوشتی و کرم‌رنگ و با بوی خاص تا اندازه‌ای خمیرترش است. این قارچ را بایستی پس از پخت مصرف نمود.

قارچ پورچینی

طعم جدید را با قارچ پورچینی تجربه کنید

تجربه پرورش موجودات زنده در منزل برای بیشتر افراد جذاب است و خانواده‌ها سعی می‌کنند برای آموزش تعهد و مسئولیت‌پذیری به بچه‌ها مسئولیت پرورش یک گیاه یا حیوان را در منزل انجام دهند. پرورش یکی از انواع قارچ مثل قارچ دکمه ای ، پورچینی (پورسینی) ، صدفی ، شیتاکه و … یک تجربه لذت بخش است که میتواند برای اهل منزل سودآور هم باشد.

یک راه ساده برای پرورش قارچ پورچینی را در فیلم زیر می‌بینید. یادتان باشد که این قارچ رطوبت خیلی زیاد را دوست ندارد و در دادن آب به آن دقت کنید.

 

یک راه خوب برای تبلیغ محصولاتتان، پختن آنها و دعوت از دوستانتان برای خوردن قارچ است. میتوانید غذاهای خوشمزه ای با محصول خود بپزید و از این راه فروش قارچهایی که کاشته اید را تضمین نمایید.

برای خرید همه وسایل مورد نیاز برای کشت و پروش قارچ میتوانید به سایت هاگ مارکت مراجعه کنید.

با قارچ های خوراکی در هاگ آشنا شوید.
4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا