غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوفته عدس و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوفته قارچ و عدس

از سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ هاگ ، این بار به سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار رفته ایم. در این مقاله به طرز تهیه کوفته عدس و قارچ در خدمت شما عزیزان هستیم. امیدواریم از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ ، لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کوفته قارچ و عدس:

عدس پخته: چهار پیمانه

پیاز رنده شده: یک عدد

هویج ریز خرد شده: دو عدد

کرفس ریزخرد شده: دو ساقه

سیر له شده: یک حبه

پودر آویشن: یک قاشق چای خوری

نمک: دو قاشق چای خوری

قارچ ریز خرد شده: دویست و پنجاه گرم

تخم مرغ: سه عدد

پنیر پارمزان رنده شده: نصف پیمانه

پودر سوخاری: نصف پیمانه

گردو ریز خرد شده: یک چهارم پیمانه

روغن: به مقدار لازم

دستور پخت

در یک تابه مقداری روغن ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعد از آن که نرم و طلایی شدند، تکه‌های کرفس و هویج را افزوده و به تفت دادن ادامه دهید، سپس رب گوجه‌ فرنگی را نیز اضافه کنید. بعد از سه دقیقه قارچ‌های خردشده، پودر آویشن و نمک را هم اضافه کنید. مواد را حدود ده دقیقه تفت دهید تا آب سبزی‌ها بخار شود. بعد از آماده شدن مخلوط سبزی‌ها، آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و صبر کنید تا به دمای محیط برسد، سپس عدس پخته را بدون آب داخل کاسه بریزید. تخم‌مرغ‌ها، پنیر، ریحان و گردوی خردشده و پودر سوخاری را هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا مایه کوفته آماده شود.

مقداری از مایه را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. ظرف را به مدت بیست و پنج  دقیقه داخل یخچال قرار دهید. بعد از زمان ذکرشده فر را با دمای صدو هشتاد درجه‌ی سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. ظرف موردنظرتان را با کمی روغن چرب کنید. مقداری از مایه کوفته را بردارید و آن را گرد کنید تا اندازه یک توپ کوچک شود. کوفته‌ها را با فاصله از هم داخل ظرف بچینید. ظرف را به مدت سی  دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوفته‌ عدس و قارچ آماده شود. در یک کاسه همه مواد برای سس را ریخته و با هم مخلوط کنید. موقع سرو سس را روی کوفته‌ها بریزید.

نوش جان !!!

لطفا نظرات خود را در رابطه با مقالات آموزش های آشپزی با قارچ با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا