غذای ملل با قارچ

آشپزی با قارچ مایتاکه

خوراک قارچ با لوبیا سفید خامه ای و کلم پیچ

خوراک قارچ با لوبیا سفید خامه ای و کلم پیچ، اگر تا به حال قارچ مایتاکه (maitake) را امتحان کرده باشید، حتما این را می دانید که آنها مغذی، دارای طعم و عطر باور نکردنی از کف جنگل کاج و برگ های تازه ریخته شده دارند.

مواد لازم برای تهیه این رسپی:

6 قاشق غذاخوری روغن زیتون

100 گرم قارچ مایتاکه (میتاکه)، به قطعات بزرگ خورد شده

100 گرم قارچ شیتاکه، به قطعات بزرگ خورد شده

400 گرم کنسرو لوبیا سفید(لوبا سفید پخته شده)

2 قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه، به علاوه برش هایی برای سرو

2 حبه سیر

4 عدد پیازچه، به قطعات کوچک خورد شده

1دسته کلم پیچ

½ فنجان پنیر فتا خرد شده

1 قاشق غذاخوری کنجد برشته شده

1 فنجان برگ گشنیز

 

مراحل آماده سازی خوراک قارچ با لوبیا

مرحله 1

2 قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه بزرگ بریزید روی دمای متوسط ​​رو به بالا تا زمانی که داغ شود. قارچ مایتاکه و شیتاکه را اضافه کنید و 8 تا 10 دقیقه تفت دهید، گهگاهی هم بزنید تا قهوه ای و ترد شود. نمک بزنید و در بشقاب بریزید.

مرحله 2

لوبیا، آبلیمو، 3 قاشق غذاخوری روغن، 1 حبه سیر (اگر بزرگ است، می توانید فقط از نصف آن استفاده کنید) و 3 قاشق غذاخوری در مخلوط کن آب بریزید تا مواد یکدست شود و به غلظت ماست برسد در صورت نیاز به اندازه یک قاشق غذاخوری آب بیشتری اضافه کنید و با نمک مزه دار کنید.

مرحله 3

1 قاشق غذاخوری روغن را در همان ماهیتابه روی دمای متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. پیازچه و حبه سیر باقی مانده را اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که شروع به قهوه ای شدن کند، حدود 1 دقیقه بعد کلم پیچ را اضافه کنید و 3 تا 5 دقیقه بپزید، مرتب هم بزنید تا در حین پخته شدن ترد بماند. با نمک مزه دار کنید و با قارچ به بشقاب منتقل کنید.

مرحله 4
پوره لوبیا را بین کاسه ها تقسیم کنید. فتا، قارچ، کنجد و گشنیز را روی آن قرار دهید. در کنار آن با تکه های لیموترش سرو کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا