صادرات قارچ خوراکی و دارویی

آغاز احداث پایانه های صادراتی قارچ خوراکی

در جانمایی اول که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود یک هکتار زمین در قالب ۱۳ غرفه واگذار خواهد شد.

آغاز احداث پایانه های صادراتی قارچ، در راستای تسهیل در توزیع و دسترسی آسان مشتریان به محصول تولیدی در شهرستان شهریار، احداث پایانه‌های صادراتی قارچ خوراکی امسال کلید می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در همین رابطه عنوان کرد: این پایانه‌ها در راستای راه‌اندازی شبکه مویرگی توزیع قارچ خوراکی و توزیع آن در استان تهران و کل کشور و عرضه قارچ خوراکی به‌ویژه با برچسب هولوگرام، به‌منظور شفاف‌سازی مسیر عرضه احداث می‌شود.

روند اجرایی طرح آغاز احداث پایانه های صادراتی قارچ

وی بابیان آغاز احداث پایانه های صادراتی قارچ و اینکه تفاهم اولیه واگذاری زمین و جانمایی آن دریکی از میادین میوه و تره‌بار شهرستان باغستان میان شهرداری این شهرستان و انجمن صنفی قارچ ساخته‌ شده است، اظهار داشت: در جانمایی اول که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود یک هکتار زمین در قالب ۱۳ غرفه واگذار خواهد شد.

تقوی افزود: در جانمایی دوم، زمینی به مساحت دو هکتار در شهریار شناسایی و تصویب شد که تا پایان دی‌ماه امسال کلنگ احداث آن به زمین زده شود که بر این اساس، ۴۰ درصد قارچ کشور از محل این پایانه‌ها توزیع شود.

شرایط عرضه محصولات در بازار

وی در خصوص شرایط فعلی حال حاضر برای عرضه در بازار گفت: در حال حاضر عرضه قارچ خوراکی در بازارهای موقت و سنتی و یا به‌صورت مستقیم به رستوران‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی خاطرنشان کرد: با توجه به تدوین برنامه‌ای برای افزایش سرانه مصرف قارچ در کشور، یکی از راهکارها برگزاری جشنواره‌ها آشپزی با قارچ و راه‌اندازی رستوران‌های تخصصی قارچ است.

سرانه مصرف قارچ در کشور

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به سرانه مصرف قارچ در ایران، بالغ‌بر یک کیلوگرم در سال،  تصریح کرد: تا رسیدن به شاخص‌های جهانی مصرف سرانه این محصول فاصله زیادی داریم.

تقوی در مقایسه این رقم با مقدار آن در سطح جهانی گفت: سرانه مصرف جهانی قارچ خوراکی دو کیلوگرم و اروپا چهار کیلوگرم برای هر نفر می‌باشد و از همین رو تهیه برچسب هولوگرام برای بسته‌های قارچ ازجمله اقدامات برای اعتمادسازی مردم و افزایش مصرف این محصول است.

مزرعه قارچ باغستان با تولید ۴۰۰ تن قارچ در سال افتتاح شد

1397/06/11

بهره‌برداری از مجتمع تولید قارچ با حضور معاون امور عمرانی استانداری تهران، طی مراسمی با حضور دکتر تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار، دکتر رنجبر شهردار باغستان، اعضای شورای اسلامی شهر باغستان، مدیران و مسئولان این مزرعه پرورش قارچ به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت تولیدی این مجتمع

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استان داری تهران، این مجتمع تولیدی بااعتباری بالغ‌بر ۲۶ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۰۰ مترمربع دارای ۱۰ سالن با تولید ۴۰۰ تن قارچ در سال واقع در شهر باغستان، دهمویز توسط بخش خصوصی احداث و به بهره‌برداری رسید.

اخبار صادرات قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا