اخبار تولید قارچ سراسر کشور

پیدا شدن قارچ غول پیکر در دل کویر

راه اندازی کارگاه پرورش قارچ گانودرما در سبزوار

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یکی از اهالی روستای چاه ستاره سبزوار از توابع استان خراسان رضوی در حوالی بخش کویری روداب و روستای چاه ستاره، قارچی بسیار بزرگ با وزن 7.6 کیلوگرم یافته است.
بنا به اعتقاد وی بارش‌های رگباری مناسب باعث رشد چنین قارچ بزرگی شده است.
این قارچ که فعلا نوع آن مشخص نیست قهوه ای رنگ است از دور شبیه کلم خوراکی است و به گفته فرد یابنده مزه خوبی دارد. لازم به ذکر است تاکنون قارچی به بزرگی آن در این منطقه یافت نشده است.

معمولا قارچ های بزرگ و قول پیکر از نوع پاف بال هستند که سفید رنگ و توپی شکل می باشد ولی این قارچ پیدا به احتمال زیاد (تشخیص از روی تصویر مشکل می باشد) از خانواده قارچ میتاکه می باشد.

تولید و پرورش قارچ گانودرما
تولید و پرورش قارچ گانودرما

آغاز پرورش قارچ گانودرما در سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: پرورش قارچ گانودرما برای نخستین بار در خراسان رضوی در سبزوار آغاز شده است.

امانیان افزود: پرورش قارچ گانودرما در یک واحد تولیدی با ظرفیت ۵۰ تُن در سال انجام می‌شود، که هم اکنون این واحد سالانه ۱۰ تُن قارچ تولید و روانه بازار می‌کند. وی افزود: بیش از یک دهه از پرورش قارچ خوراکی در سبزوار می‌گذرد و سالانه حدود ۲۰۰تُن قارچ در سطح ۱۲واحد پرورش داده می‌شود؛ اما تا حالا تولید قارچ گانودرما در این استان صورت نگرفته بود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به مزیت‌های کشت قارچ گانودرما در مقایسه با دیگر قارچ‌ها اشاره کرد و گفت: قارچ گانودرما بدون نیاز به آب و فقط با رطوبت تولید می‌شود و ماندگاری بالاتری در مقایسه با دیگر انواع قارچ دارد، زیرا از نوع خشکبار است و تولید آن راحت‌تر انجام می‌شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا