کارآفرینی در حوزه قارچ

آموزشگاه روستایی آموزش پرورش قارچ در قزوین

آموزش بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی نیز در دستور کار آموزشگاه قرار دارد

افتتاح آموزشگاه روستایی آموزش پرورش قارچ در قزوین، به گزارش هاگ به نقل از ایرنا- قزوین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: نخستین آموزشگاه روستایی آزاد (بخش خصوصی) فنی و حرفه ای در شهرستان البرز فعال شده است.

سید محمود عرب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این آموزشگاه با مسوولیت بخش خصوصی در رشته های مختلف از جمله کشاورزی شامل پرورش زنبور عسل و پرورش قارچ به متقاضیان مهارت می آموزد.

وی یادآورشد: آموزش بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی نیز در دستور این کار آموزشگاه قرار دارد که می تواند در اشتغالزایی روستاییان نقش موثری به همراه داشته باشد. آموزشگاه روستایی آموزش پرورش قارچ در قزوین افتتاح شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین افزود: با هدف تقویت و توسعه مهارت بین روستاییان و همچنین حمایت از بخش خصوصی تلاش داریم تا نظیر این آموزشگاه‌ها را در سایر نقاط روستایی به ویژه روستاهای پرجمعیت فعال کرده و راه اندازی کنیم.

عرب با بیان اینکه مهارت هایی به روستاییان آموزش می دهیم تا آنان را در زمینه های شغلی مرتبط با روستا به ویژه کشاورزی و دامپروری توانمند کند، اظهار داشت: آموزش های مهارتی که برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده منطبق بر ظرفیت های روستاهاست و موجب ماندگاری روستاییان در محل زندگی و اشتغالزایی و درآمدزایی آنان می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش دولتی آموزش هایی را برای روستاییان تدارک دیده ایم اما امکانات و تجهیزات و نیروهای این بخش برای تحت پوشش قرار دادن جامعه روستایی محدود است و ناگزیر هستیم تا از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این رابطه استفاده کنیم. کار خوب یعنی کارآفرینی

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا