آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیقارچ و خانواده

آموزش آشپزی : خوراک قارچ و سیر + ویدیوی آموزشی

آشپزی با قارچ : ویدیئوی دستور پخت خوراک قارچ و سیر

در ادامه مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار می خواهیم خوراک بسیار لذیذ و پرخاصیت قارچ و سیر را معرفی کنیم. سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B۲، B۱ و B۳ است. از گذشته تا امروز از خواص سیر برای تصفیه خون استفاده می‌شده است. سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد.

کلسترول بد یا همان LDL هیچ‌ وقت راه دوستی با سیر را پیدا نمی‌کند. سیر کلسترول و پلاک‌های چربی داخل عروق را کاهش می دهد. همان طور که می‌دانید این پلاک‌ها با تنگ گردن و سفت کردن دیواره عروق باعث کاهش جریان خون به بافت‌ها، افزایش فشارخون و در بیشتر موارد در نهایت منجر به سکته خواهند شد. به همین خاطر است که پزشکان مصرف سیر را به مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و نیز برای پیشگیری از این بیماری‌ها توصیه می‌کنند. آموزش آشپزی با قارچ هاگ

از سوی دیگر قارچ ها مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B هستند. مانند ریبوفلاوین، فولات، تیامین، اسیدپانتوتنیک و نیاسین. همچنین قارچ ها را می توان تنها منبع گیاهی غنی از ویتامین D در نظر گرفت. قارچ ها همچنین حاوی انوع مواد معدنی هستند که تامین آن ها از رژیم غذایی کار ساده ای نیست. مانند سلنیوم، پتاسیم، مس، آهن و فسفر.

اما یکی دیگر از مهمترین ترکیبات موجود در قارچ میزان بالای فیبر آن است. کیتین و بتاگلوکان. بتاگلوکان نوعی از فیبر است که در دیواره های سلولی انواع قارچ ها وجود دارد. مطالعات اخیر نشان دادند که این فیبر نقش مهمی در بهبود مقاومت به انسولین و سطح خونی کلسترول، کاهش خطر چاقی و همچنین تقویت ایمنی بر عهده دارد.

قارچ ها همچنین حاوی کولین هستند. ترکیب تغذیه ای مهمی که نقش مهمی در بهبود فرایند خواب، حرکت عضلات، یادگیری و حافظه برعهده دارد. کولین با کمک به حفظ ساختمان سلولی سلول های بدن به انتقال هرچه بهتر پیام های عصبی کمک می کند، فعالیت های سلولی را تقویت کرده و در کاهش التهاب های مزمن سلولی حائز اهمیت است.

نکته قابل ذکر اینکه این دو ماده غذایی در کنار ارزش های غذایی فراوان خود، از عطر، مزه و طعم پر طرفداری برخوردار هستند. حال با تجمیع این دو ماده استثنایی در یک غذا نمی توان تصوری از ارزش و مزه این غذا رو متصور شد، مگر اینکه آن را طبخ و خود تجربه کنید. در ویدیوی آموزش آشپزی با قارچ زیر دستور طبخ این غذای خوشمزه و پرخاصیت تقدیم شما همراهان همیشگی می گردد.

لذت ببرید!!!

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا