آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خوراک زبان با سس سفید

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک زبان گوساله با سس سفید قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک زبان گوساله با سس سفید قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این غذای مجلسی خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
زبان گوساله: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
سیر:۴ حبه
پودر دارچین: ۱ قاشق چای خوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

مواد لازم برای سس:

شیر:۲ لیوان
آب زبان پخته شده:۱ لیوان
کره: ۳۰ گرم
آرد گندم:۲ قاشق غذا خوری
سیر رنده شده: ۱ قاشق غذا خوری
قارچ: ۳۰۰ گرم
نمک و فلفل: به میزان لازم
طرز تهیه:
ابتدا باید زبان گوساله رو کاملاً بپزیم به طوری که مزه دار شود، سپس پیاز را خرد می‌کنیم و حبه‌های سیری که از وسط نصف کردیم را به همراه فلفل و نمک و همچنین دارچین داخل قابلمه ریخته و حدود ۶ الی ۷ لیوان آب به آن اضافه می‌کنیم تا روی حرارت ملایم حدود 2 الی 3 ساعت بپزد. وقتی زبان تقریباً پخت به مقدار کافی به آن نمک اضافه می‌کنیم و اجازه می دهیم تا برای یک ساعت دیگر هم با حرارت ملایم بپزد. بعد از پختن زبان آن را از آب بیرون آورده و بعد از این که سرد شد پوست ضخیم آن را جدا کرده و حلقه‌حلقه می‌کنیم.
طرز تهیه‌ی سس سفید:
ابتدا سیر رنده شده را با کره تفت می‌دهیم در حدی که کره فقط مزه سیر را بگیرد ولی سیر سرخ نشود. سپس آرد را هم اضافه کرده و خوب با کره مخلوط می‌کنیم  و دوباره کمی تفت می‌دهیم. در این مرحله شیر را به آرامی اضافه  می‌کنیم و تند هم می‌زنیم تا مخلوط یک نواخت شود سپس آب زبان را داخل سس ریخته و دوباره هم می‌زنیم تا علاوه بر گلوله نشدن کمی هم غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن سس تکه‌های زبان را داخل آن ریخته و اجازه می‌دهیم حدود نیم ساعت بپزد و مزه بگیرد. بعد قارچ‌های ورقه ورقه شده را همراه کمی نمک تفت  می‌دهیم تا آب آن کشیده شود.
وقتی زبان مزه دار شد و سس نیز غلیظ شد قارچ را هم به آن اضافه می‌کنیم. بعد از ۱۵ دقیقه خوراک زبان آماده سرو کردن است.
نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا