غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی: خاگینه با قارچ

خاگینه با قارچ، یک غذا فوق العاده آسان و خوشمزه

در این آموزش آشپزی با هاگ با آموزش خاگینه با قارچ، یک غذا فوق العاده آسان و خوشمزه همراه با ما باشید. زمان پخت و آماده سازی این رسپی فوق العاده کوتاه است و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی غذایی عالی داشته باشید.

نام خاگينه از ریشه (خاگ می آيد و به معنی تخم‌مرغ است) خاگينه يعنی غذايی كه جزء اصلي‌ آن تخم‌مرغ است.  در ایران خاگينه را بيشتر باشیره انگور و یا شکر شيرين تهيه و مصرف می كنند و اين همان‌تفاوت کوچکی است که خاگينه و املت دارد . اين غذا می تواند با افزودن سایر مواد غذایی همانند شیر و انواع سبزیجات از ارزش غذایی بالاتری برخوردار شود. امروز قصد داریم تا نحوه پخت و تهیه یک نوع خاص خاگینه یعنی خاگینه قارچ را به نمایش بگذاریم. لطفا ما را از نظرات خود آگاه سازید. ما را در این پست همراهی کنید.

 

مواد لازم برای تهیه خاگینه با قارچ

  • قارچ ورقه شده           50 گرم
  • تخم مرغ                  4 عدد
  • پیاز ساطوری شده       1 عدد متوسط
  • شوید، جعفری ونعنا     3 الی4 قاشق غذاخوری ساطوری شده
  • ماست                     نیم پیمانه
  • شیر                        نیم پیمانه
  • کره                         50 گرم
  • نمک و فلفل             به میزان لازم

طرز تهیه خاگینه با قارچ

ابتدا تخم مرغ ها را با شیر و کمی نمک و فلفل بزنید. سپس مقداری از سبزیجات ساتوری شده را به آن اضافه کنید.     حالا تابه را روی حرارت ملایم گاز بگذارید و مایه خاگینه را به آرامی و به نحوی که همه سطح تابه را بپوشاند درون تابه بریزید. وقتی که خاگینه کمی خودش را گرفت، تابه را تکان دهید تا خاگینه به آن نچسبد. نچسبیدن خاگینه به تابه اصل مهمی در پخت آن است.

وقتی که لبه خاگینه بلند شد نوبت اضافه کردن مایه داخلی آن است. برای تهیه مایه داخلی آن پیاز را در تابه ای دیگر با مقداری کره تفت دهید تا رنگ بگیرد. سپس قارچ و باقیمانده سبزیجات را به همراه نمک و فلفل را اضافه کنید و کمی با هم مخلوط کرده تا به خوبی مزه هم را بگیرند. ماست را به این ترکیب بیافزائید و این مایه را مدتی روی حرارت هم بزنید تا غلیظ شود.

مایه داخلی را روی آن بریزید و لبه خاگینه را بلند کنید و نیمی از آن را به روی نیمه دیگر قرار دهید و شعله گاز را کم کنید تا مایه داخلی آن ببندد. توجه کنید که مایه داخلی قرار نیست سفت بشود.

خاگینه قارچ شما آماده تزئین و سرو است. برای سرو خاگینه به جز برگرداندن آن روش های دیگری نیز وجود دارد می توانید آن را رول کنید و پس از آن خاگینه را از روی تابه به ظرف مناسب خود منتقل کنید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا