غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک مرغ ترکی

آشپزی با قارچ : دستور پخت خوراک مرغ و قارچ ترکی

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. آموزش آشپزی با قارچ  امروز خوراک مرغ ترکی است که یک غذای گریل شده است. در ادامه با طرز تهیه این خوراک خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

فیله مرغ: ۵۰۰ گرم
قارچ: ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۲ عدد
سیر: ۴ حبه
فلفل سبز: ۶ عدد
گوجه‌فرنگی: ۵ عدد
کره: ۱۵۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق سوپ‌خوری
نمک: ۲/۳ قاشق سوپ‌خوری
فلفل قرمز، سیاه و زیره سبز: به میزان لازم
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

طرز تهیه مرغ ترکی:

پیازها را نگینی خورد نموده و به همراه کره تفت می‌دهیم تا پیازها نرم شوند. سیرها را نگینی خورد نموده و به پیازها اضافه می‌کنیم. وقتی عطر سیر بلند شد، قارچ‌های اسلایس شده را به آن افزوده و با حرارت زیاد قارچ را تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شود. فیله مرغ را به‌صورت نگینی درشت خورد نموده، به مخلوط پیاز و قارچ افزوده، تفت‌داده و می‌گذاریم مرغ‌ها پخته و آب آن‌ها کشیده شود.

فلفل‌های سبز خورد شده و رب گوجه‌فرنگی را اضافه نموده و تفت می‌دهیم. در آخر گوجه‌فرنگی‌ها را پوست‌کنده و به همراه نمک و فلفل‌ها به مخلوط گوشتی افزوده و اجازه می‌دهیم تا آب گوجه‌فرنگی‌ها کشیده شود.

مواد گوشتی را در ظرف‌های یک نفره ریخته و روی آن‌ها را با پنیر پیتزا رنده شده می‌پوشانیم. ظرف‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار داده تا پنیر روی مواد گوشتی آب شود. نکته این غذا را با ظرف‌های سفالی سرو می‌کنند.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

با بخش غذای ملل در هاگ همراهمان باشید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا