غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت به با قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت خورشت به و قارچ (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. امروز می خواهیم دستور پخت نوع خاصی از خورشت به را آموزش دهیم که در آن به جای گوشت یا مرغ از قارچ استفاده شده است. از همین رو یک غذای گیاهی محسوب شده که سبب می شود برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین نیز مناسب باشد. در ادامه با طرز تهیه خورشت به با قارچ با ما همراه باشید.

 

 

مواد لازم:

  1. قارچ ورقه شده: 2 پیمانه
  2. به متوسط: 2 عدد
  3. سیب زمینی درشت: 1 عدد
  4. پیاز درشت نگینی خردشده: 1 عدد
  5. آب‌لیمو: 2 قاشق سوپ خوری
  6. شکر: 1 ق س
  7. زعفران دم کرده: 2 قاشق سوپ خوری
  8. زردچوبه: 1 قاشق چای خوری
  9. نمک و فلفل و روغن: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا به ها را شسته، پوست آنها را بگیرید و دانه‌هایشان را جدا کنید. به را بصورت نگینی درشت خرد کنید. پیاز نگینی خرد شده را با یکی دو قاشق روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. زردچوبه و قارچ را هم اضافه کنید و تفت دهید. سپس بِه خرد شده را هم به قارچ و پیاز اضافه کرده و تفت دهید. یک لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید خورشت با حرارت کم آرام آرام بپزد.

سیب‌زمینی را بشویید، پوست بگیرید و آن را به‌صورت نگینی درشت خرد کنید. وقتی به ها نیم‌پز شدند، سیب‌زمینی را هم به خورش اضافه کنید. زعفران و آب‌لیمو را به همراه شکر به خورشت افزوده و نمک خورش را میزان کنید، حالا اجازه دهید خورش به خوب جا بیفتد. بعد آن را با پلوی سفید سرو کنید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا