پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : سیب زمینی پنیری

آشپزی با قارچ : طرز تهیه سیب زمینی پنیری ساده و لذیذ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک پیش غذای لذیذ و مقوی طبخ شده با قارچ رفته ایم. در این مقاله دستور پخت سیب زمینی سرخ کرده پنیری را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. لطفا در ادامه با طرز تهیه این پیش غذای مقوی و لذیذ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ی سیب زمینی پنیری:

سیب زمینی بزرگ: ۳ عدد
فلفل دلمه‌ای خورد شده: ۱ عدد کوچک
هویج: ۱ عدد
پنیر پیتزا: به میزان لازم
قارچ: ۵ عدد
مرغ پخته ریش‌ریش یا ژامبون: به میزان دل خواه

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به یک اندازه خلال کنید. آن‌ها را داخل آب سرد به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا نشاسته آن‌ها خارج شود و همچنین سیاه نشود. مقداری آب جوش تهیه کرده و به آن یک قاشق نمک اضافه کنید.

سیب زمینی‌ها را داخل آب جوش به مدت ۵ دقیقه قرار دهید بیشتر از ۵ دقیقه داخل آب جوش باقی نماند سیب زمینی‌ها را با آب سرد آب کش کرده و بعد از خشک شدن آن‌ها، داخل قابلمه‌ی کوچکی روغن داغ کرده و سیب زمینی‌ها را کم‌کم سرخ کنید و روغن آن‌ها را بگیرید تا نرم نشوند. داخل ظرف سرو نصف سیب زمینی‌ها را ریخته  و قارچ ورقه ورقه شده به همراه فلفل دلمه‌ای نگینی ریز، مقداری هویج ریز خرد شده و ژامبون خورد شده را روی سیب زمینی‌ها بریزید و به مقدار کمی نمک و آویشن ریخته و کمی نیز فلفل بپاشید. و روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید بقیه سیب زمینی‌ها را روی مواد بریزید و روی آن‌ها را با پنیر پیتزا بپوشانید و مقداری قارچ، فلفل دلمه، هویج روی پنیر پیتزا بگذارید. ظرف را داخل فر روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه آخر فر قرار داده تا هم از بالا و هم از پایین حرارت ببینند. سپس سیب زمینی پنیری شما آماده است و می توانید آن را در کنار غذاهای مختلف و سس دلخواه سرو نمایید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این پیش غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا