پیش غذا و دسر با قارچ

خوراک جو با قارچ و خامه‌

به علت نداشتن گوشت غذای مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین می باشد

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک گیاهی جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک جو با قارچ و خامه است که رژیمی بوده و به علت نداشتن گوشت غذای مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

جو پوست‌کنده: ۱۵۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
قارچ: ۳۰۰ گرم
شوید: ۳۰ گرم
ریحان: ۳۰ گرم
خامه: ۱۵۰ گرم
سیر: ۳ حبه
پیاز: ۱ عدد
گوجه‌ فرنگی: ۵ عدد
نمک، فلفل و پنیر پیتزا: به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا جو را با مقداری آب در ظرفی ریخته و روی حرارت می‌گذاریم تا ۳۰ دقیقه پخته و نرم شود. بعد آن را از صافی رد می‌کنیم. کره را ذوب کرده، سیر ریز خورد شده را همراه با پیاز خردشده به آن افزوده و تفت می‌دهیم تا نرم شود. قارچ را ورقه‌ای خورد کرده و با پیاز تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شود. سه عدد از گوجه‌فرنگی‌ها را پوست کنده و خورد می‌کنیم و به قارچ اضافه کرده و هم می‌زنیم.

شوید و ریحان را ریز خورد کرده و با نمک و فلفل به مواد افزوده، در انت‌ها جو و خامه را می‌ریزیم و کاملاً مخلوط می‌کنیم. کف ظرف نسوز را چرب کرده مواد را داخل آن ریخته و کاملاً پهن می‌کنیم. دو عدد گوجه‌فرنگی باقی‌مانده را حلقه‌ای برش زده روی خوراک قرار می‌دهیم و روی گوجه‌فرنگی‌ها پنیر پیتزای رنده شده می‌ریزیم و آن را در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می‌گذاریم. حال خوراک جو ما آماده سرو است.

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا