آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : رولت گوشت چرخ‌کرده

آشپزی با قارچ : طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم رولت گوشت چرخ کرده با قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

پیاز: ۱ عدد متوسط
گوشت رست بیف: ۲۵۰ گرم
قارچ ورقه شده: ۴۰۰ گرم
جعفری خورد شده: ۱۰ شاخه
نعناع خورد شده: ۵ شاخه
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: ۴ عدد
آرد سفید: ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
زعفران: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز را به صورت خلال شده خورد و سرخ می‌کنیم و سپس گوشت را اضافه کرده به همراه کمی نمک و فلفل سیاه تفت می‌دهیم. بعد قارچ‌های ورقه شده را می‌افزاییم. شعله گاز باید زیاد باشد تا قارچ آب نیندازد. نعناع و جعفری خورد شده و رب را اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم. نصف استکان آب را به مواد افزوده و شعله گاز را کم می‌کنیم. کمی زمان می‌دهیم تا آب مواد تقریباً کم شود.

برای درست کردن خمیر رولت، آرد را در کاسه گودی ریخته و توسط کمی آب سرد رقیق می‌کنیم تا مایع صاف و یکدستی حاصل شود. تخم‌مرغ‌ها را شکسته مقداری نمک و زعفران را افزوده و با همزن می‌زنیم تا حباب‌های ریز روی سطح مایع دیده شود. مخلوط حاصل را در یک تابه مستطیل شکل ریخته و درب آن را می‌گذاریم.

توجه داشته باشید که این مرحله بسیار کوتاه است و زمانی که مخلوط کمی خود را گرفت از روی گاز برمی‌داریم. اکنون مخلوط قارچ و گوشت را روی خمیر رولت پهن کرده و پنیر پیتزا روی آن می‌پاشیم. از یک سمت خمیر را رول کرده و توسط خلال لبه آن را محکم می‌کنیم. سپس برای چند دقیقه کوتاه داخل فر یا روی گاز برشته می‌کنیم. حال رولت گوشت چرخ کرده ما آماده برش زدن و سرو کردن است.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا