آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : ریزوتو مرغ و قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت ریزوتو مرغ و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی جذاب و لذیذ رفته ایم. غذایی که امروز می خواهیم آموزش دهیم ریزوتو مرغ و قارچ است که یک غذای فوق العاده ایتالیایی با طعمی بی نظیر می باشد. دستور پخت ریزوتو مرغ و قارچ به‌ صورت زیر است:

مواد لازم:

کره: ۵۰ گرم
گوشت: ۸۵ گرم
پیاز بزرگ: ۱ عدد
قارچ خورد شده: ۲۵۰ گرم
برنج ریزوتو: ۳۰۰ گرم
سرکه سفید: ۱۵۰ میلی گرم
عصاره مرغ: ۱۱۳ گرم
مرغ پخته خورد شده: ۱۴۰ گرم
پنیر رنده شده پارمسان: ۵۰ گرم
جعفری خورد شده: به مقدار لازم

طرز تهیه:

یک قابلمه بزرگ برداشته و کره را داخل آن گرم کنید، گوشت‌های ریز شده را اضافه کرده و برای ۵ دقیقه روی حرارت کم سرخ کنید. حالا پیاز را اضافه کرده و ۱۰ دقیقه آن را تفت دهید تا نرم شود. قارچ را اضافه کرده و ۵ دقیقه آن را تفت دهید، برنج را هم اضافه کرده و تا زمانی که شروع به نیمه شفاف شدن کند به طبخ آن ادامه دهید. حالا سرکه را اضافه کرده و بگذارید در اثر حرارت حباب بزند.

یک چهارم عصاره را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه بجوشد. پخت را به این صورت ادامه دهید که عصاره بیشتری اضافه کرده تا جذب شود، بهترین روش این است که این کار را در سه مرحله انجام دهید تا زمانی که برنج بپزد و عصاره را به طور کامل جذب کند. حالا بافت غذای ما باید خامه‌ای شکل باشد.

برنج پخته را هم زده و از روی حرارت بردارید، پارمسان و جعفری را اضافه کرده، درب ظرف را گذاشته و اجازه دهید ۵ دقیقه به همان حالت بماند تا مایع بیشتری جذب برنج شود. طعم آن را چشیده و در صورت تمایل پنیر پارمسان بیشتری روی آن بریزید.

نوش جان !!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایتالیایی لذیذ در کنار عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود را در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا