آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خوراک بال و کتف با قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک بال و کتف با قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک بال و کتف با قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک بال و کتف مرغ با قارچ:

فلفل قرمز خردشده: پنج عدد

بال و کتف مرغ: چهار  عدد

سیب زمینی کوچک: سیصد گرم

قارچ: دویست گرم

زیره پودر شده: یک قاشق چایخوری

سیر ریز خردشده: دو  حبه

روغن زیتون: قاشق سوپ خوری

فلفل قرمز پودرشده: یک قاشق چای خوری

برگ رزماری: پنج عدد

سیر: دو بته

فلفل سیاه پودر شده: یک دوم قاشق چایخوری

نمک: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه :

کتف و بال های مرغ را دو قسمت کرده و به خوبی شسته  و خشک کنید. آن‌ها را با سیب زمینی، نمک، فلفل سیاه، یک دوم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون در ظرف مناسبی مخلوط کنید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند. زیره را در تابه (بدون روغن) روی حرارت کمی تفت دهید تا برشته شود. مقداری از ادویه جات باقی مانده را بصورت سس استفاده کنید به این ترتیب که اول سیر ریز خردشده، یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، زیره تفت داده شده و یک دوم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز باقی مانده را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید تا سس یک دستی حاصل شود.

بعد برگ رزماری، بته‌های سیر پوست کنده حبه حبه شده و یک دوم قاشق سوپ خوری از سس را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. مخلوط سیب زمینی، قارچ و کتف وبال های مرغ مزه دار شده را از یخچال درآورده وبدون سس و مواد به سینی فر انتقال داده و روی سینی را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید و به مدت بیست و پنج  دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای دویست درجه سانتیگراد (چهارصد درجه فارنهایت) قرار دهید تا بپزند. بعد از بیست و پنج دقیقه سینی را از فر در آورده و آب ناشی از پخت مرغ و سیب زمینی و قارچ درون سینی را با برس روی مواد بمالید و بعد مخلوط رزماری و حبه‌های سیر و فلفل قرمز خرد شده را میان مواد بچینید و روی آن پوشانده به مدت سی و پنج دقیقه دیگردر فر با دمای صد و هشتاد درجه سانتیگراد (سیصد و پنجاه درجه فارنهایت) قرار دهید. سپس آن را در ظرف کشیده و با سس های دلخواه سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا