آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خوراک قارچ و بادمجان (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان (غذای رژیمی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای گیاهی و رژیمی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک قارچ و بادمجان است. این غذا بسیار کم کالری و رژیمی بوده و به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. همچنین می توان از آن به صورت پیش غذا نیز استفاده نمود. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت خوراک قارچ و بادمجان:


بادمجان: ۲ عدد
گوجه فرنگی: ۳ عدد
قارچ:۶ عدد
جعفری خرد شده:۱۰۰ گرم
آب لیمو: ۱ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل، زرد چوبه، فلفل سیا و زعفران: به میزان دل خواه

طرز تهیه:

در ابتدا گوجه و بادمجان رو پوست کنده و حلقه‌ای خرد می‌کنیم و جداگانه توی تابه سرخ می‌کنیم. (همراه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه) قارچ را شسته، اسلایس می‌کنیم و در داخل همان تابه‌ی گوجه‌ها تفت می‌دهیم و برای جلوگیری از تغییر رنگ قارچ‌ها آب لیمو را اضافه می‌کنیم. جعفری‌های خرد شده را قبل از تمام شدن آب قارچ به مواد اضافه می‌کنیم. بعد از پخته شدن جعفری‌ها، گوجه و بادمجان رو به مواد اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم. مقداری زعفران هم برای خوش طعم و رنگ غذا اضافه می‌کنیم.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا