غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : دلمه قارچ دکمه ای

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دلمه قارچ دکمه ای

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای لذیذی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دلمه قارچ دکمه ای یا قارچ شکم پر است. طرز تهیه دلمه قارچ دکمه ای یا قارچ شکم پر به‌صورت زیر است:

 

مواد لازم:

  1. پیاز: 1 عدد
  2. سیر ریز شده: 2 حبه
  3. گوشت یا مرغ: 300 گرم
  4. قارچ بسیار بزرگ بدون ساقه: 10 عدد
  5. پنیر پیتزا رنده شده: 1/2 فنجان
  6. خرده نان فرانسوی: 1/2 فنجان
  7. برگ نعنای خرد شده: 1 ق س
  8. جعفری خرد شده: 2 ق س
  9. روغن زیتون: 1/3 فنجان
  10. نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

برای تهیه دلمه قارچ دکمه ای یا قارچ شکم پر ، ابتدا فر را با درجه حرارت 400 فارنهایت روشن کنید تا داغ شود. قارچ‌ها بشورید بشوری و خشک کنید و کلاهک آن را جدا کنید. نعنا و جعفری را پاک کنید و بشورید و روی تخته بگذارید و با چاقو خرد کنید و سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

گوشت یا مرغ را خرد کنید و به همراه پیاز خرد شده تفت دهید تا کاملاً بپزد. بعد از طبخ گوشت آن را کنار بگذارید. سپس در کاسه‌ای گوشت، پنیر، خرده نان و نعنا و جعفری را همراه با سیر و 2 قاشق سوپ خوری روغن زیتون مخلوط کنید و نمک، فلفل سیاه به هر مقدار که تمایل دارید بروی مواد بپاشید.

سینی فر را در آورید و 1 قاشق روغن کف سینی بریزید و با قلم‌مو روغن را به همه جای سینی بکشید و قارچ‌ها را در سینی بچینید و مایع آماده شده را با قاشق درون قسمت خالی قارچ‌ها بریزید و اضافه روغن زیتون را روی مواد قارچ‌ها آرام بریزید و در فر قرار دهید و 25 دقیقه دیگر سینی را از فر خارج کنید و دلمه قارچ را در بشقابی بگذارید و نوش جان کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از تهیه و میل کردن این دلمه قارچ خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا