غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : دمپختک قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دمپختک قارچ (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی قدیمی و خوشمزه یعنی نوع خاصی از دمپختک طبخ شده با قارچ رفته ایم. این دمپختک لذیذ به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود که برای افراد گیاهخوار یا وجترین نیز بسیار مناسب خواهد بود. در ادامه با طرز تهیه دمپختک لذیذ همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. برنج: 4 پیمانه
  2. قارچ: 200 گرم
  3. پیاز: یک عدد نگینی خردشده
  4. سیر: 4 تا 5 عدد
  5. نمک و روغن: به میزان لازم
  6. ادویه گراماسالا یا کاری: 1 قاشق غذاخوری
  7. پودر زنجبیل: 1 قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن در ظرف مناسبی بریزید و تفت دهید. سیر را هم ریز کرده و به آن اضافه کنید و بعد از آن قارچ و ادویه‌ها را نیز بریزید و تفت دهید و در انتها برنج را افزوده و بعد از چند دقیقه، 6 پیمانه آب و مقدار لازم نمک روی آن بریزید.

حالا حرارت را زیاد کنید تا مواد بجوشد و آب آن تبخیر شود. سپس کمی روغن روی آن بریزید و آن را با حرارت کم دم بگذارید. پس از 30 دقیقه پلو دمپختک آماده شده است. می توانید برای تزیین روی برنج هم از تخم مرغ نیمرو شده استفاده نمایید. این دمپختک خوشمزه را در کنار ماست سرو نمایید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا