غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی: طرز تهیه راتاتوی (خوراک سبزیجات فرانسوی)

آشپزی با قارچ : دستور پخت راتاتوی (غذای گیاهی)

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ غذای بین المللی جذاب و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. امروز طرز تهیه راتاتوی را برای آموزش به شما عزیزان در نظر گرفته ایم که به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب شده و می تواند برای افراد گیاهخوار یا وجترین، گزینه مناسبی باشد.راتاتوی یک غذای سنتی فرانسوی است که در آن برش های سبزیجات مختلف به صورت لایه لایه روی هم یا در کنار هم قرار گرفته و در ظرفی چیده شده به همراه سسی با پایه گوجه فرنگی و مخلوط با روغن و ادویه جات مختلف، گریل می شوند. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

بادمجان حلقه شده:  ۱ کیلو
قارچ حلقه شده:  ۵۰۰ گرم
سیب‌زمینی حلقه شده:  ۲ عدد متوسط
پیاز متوسط:  ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای:  ۱ عدد
سبزی معطر (جعفری – گشنیز – مرزه – نعنا):  ۴ قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی:  ۴ عدد
نمک و فلفل و ادویه: به میزان لازم
آبلیمو:  ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه:  ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را پوست‌کنده و سپس به صورت باریک حلقه‌حلقه می‌کنیم روی آن‌ها نمک پاشیده ۱ ساعت در یخچال می‌گذاریم تا تلخی و آب آن گرفته شود. سپس آب‌کشی کرده با دست کمی فشار می‌دهیم و سپس در روغن سرخ می‌کنیم. سیب زمینی‌ها را پوست‌کنده حلقه‌حلقه می‌کنیم و سرخ می‌کنیم.

قارچ‌ها را هم حلقه کرده و با حرارت بالا تفت می‌دهیم. پیاز را هم تفت می‌دهیم تا شفاف شود. بادمجان‌ها را ته ظرف نسوز چیده روی آن کمی سبزی می‌ریزیم بعد سیب زمینی‌ها را چیده روی آن‌ها سبزی می‌پاشیم. ردیف بعدی پیاز و دوباره سبزی سپس قارچ، سبزی بعد گوجه دوباره سبزی و در آخر فلفل دلمه‌ای حلقه شده قرار می‌دهیم.

سپس نوبت به درست کردن سس می رسد. ابتدا گوجه فرنگی را خورد کرده و تفت می‌دهیم بعد نصف لیوان آب + آب‌لیمو و ادویه ها را به همراه سبزیجات معطری نظیر رازیانه یا آویشن به آن افزوده و کمی حرارت می دهیم تا به شکل سس کمی غلیظ و یکدست شود(در صورت دلخواه می توانید کمی سیر را هم ریز کرده و با گوجه فرنگی ها تفت دهید). سپس آن را به سبزیجاتی که در ظرف چیده بودیم اضافه می‌کنیم. روی آن را با آلومینیوم فویل پوشانده در فر ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ دقیقه می‌پزیم. حال غذا را برای هر نفر در بشقاب کشیده و با کمی روغن زیتون روی آن سرو می کنیم.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای گیاهی لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا